کدخبر : 15697
یکشنبه 29 می 2022 - 8:25
فاقددیدگاه

دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در دهلران

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی و بازاریان در سطح شهرستان دهلران کرده بود خبر داد.

سرهنگ حسین نجفی اظهار داشت: در پی وصول پرونده‌های متعدد و شکایت شهروندان دهلرانی که قصد فروش کالای خود در وب سایت‌های درج آگهی داشتند و از آن‌ها با روش ارائه رسید جعلی کلاهبرداری مالی شده بود، رسیدگی این موضوع در دستور پلیس فتا شهرستان دهلران قرار گرفت.

وی افزود: مالباختگان، عمدتاُ صاحبان مشاغل و فروشگاه‌های سطح شهر درفضای حقیقی و سایبر بودند که کالای خود را در وب سایت‌های درج آگهی برای فروش می‌گذاشتند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام یادآور شد: شاکیان در تحقیقات اولیه عنوان داشتندکه فردی به بهانه خرید کالای آگهی شده به آن‌ها مراجعه و درهنگام پرداخت وجه با استفاده از نرم افزار‌های رسید ساز جعلی اقدام به ارائه رسید‌های جعلی انتقال وجه اینترنتی کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان دهلران با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کنند.

وی افزود: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد جهت ناشناس ماندن از سیم کارت‌هایی با هویت جعلی و تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کرده است.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه ارزش ریالی مبالغ کلاهبردار شده در حدود یک میلیارد ریال می‌باشد، عنوان کرد: مبالغ مذکور پس از کسب مجوز قضائی، به حساب مالباختگان عودت شد.

پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و همچنین شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.