کدخبر : 15416
یکشنبه 17 آوریل 2022 - 8:19
فاقددیدگاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

شیوع بیماری ویروسی در کودکان به دلیل تغییر فصل جای نگرانی ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون به دلیل تغییر فصل شاهد شیوع بیماری ویروسی در بین کودکان هستیم که این امر جای نگرانی ندارد زیرا قبل از کرونا هم این بیماری وجود داشته است.

جاسم محمدی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: بیماریهای ویروسی در شروع فصل ها معمولا شروع می شود و موجب تب، سرفه، عطسه، تهوع و دل درد می شود.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری ویروسی جای نگرانی ندارد زیرا نتیجه تغییرات فصلی است، گفت: توصیه ما این است که بچه های علامت دار در خانه استراحت کنند و والدین از فرستادن آنها به مدرسه جلوگیری کنند.

محمدی افزود: تاکید ما به والدین این است که بحث واکسن کودکان بالای پنج سال را جدی بگیرند زیرا ترس از بیماری باید بیشتر از تزریق واکسن باشد.

وی با اشاره به اینکه همه واکسن های موجود در کشور تایید شده وزارت بهداشت هستند و جای نگرانی ندارند، خاطر نشان کرد: با توجه به شروع کلاس های حضوری در دانشگاه ها باید تزریق دز سوم واکسن کرونا حتما جدی گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: آمار فوتی به دلیل کرونا در فروردین ماه امسال ۱۱مورد  بوده که این آمار در اسفند ۴۳مورد بود.

وی با خبر کاهش ۲۵درصدی آمار فوتی به دلیل کرونا در استان اظهار داشت: اکنون شهرستان دره شهر در وضعیت قرمز دارد و امکان دارد آمار ابتلا و فوتی افزایش پیدا کند.

محمدی میزان بستری به دلیل کرونا در بیمارستانهای ایلام را  ۳۳ مورد با  ۱۰ مورد بستری جدید ذکر کرد.

وی از مردم خواست در آیین های معنوی پیش رو حتما رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت مد نظر قرار دهند. منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.