کدخبر : 15410
یکشنبه 17 آوریل 2022 - 8:07
فاقددیدگاه

جزئیات جدید از صدای مهیب در «سرابله»/ لایه‌های زیرین زمین حرکت کرده‌اند

فرماندار چردول با اشاره به انفجار مهیب توام با لرزش زمین ‌صبح امروز در سرابله گفت: ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه های زیرین زمین است.

سعید رضا کریمیان فرماندار چرداولبا اشاره به انفجار مهیب صبح امروز که  توام با لرزش زمین در سرابله  حادث شد اظهار داشت: نفجار مهیب صبح امروز که  توام با لرزش زمین در سرابله ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است.

وی با اعلام آماده باش نیروهای امدادی در منطقه و تشکیل ستاد بحران و پیش بینی اتفاقات ناشی از حادثه گفت: تاکنون هیچ مرجعی وقوع زمین لرزه را در این شهر گزارش نکرده اما در سنوات گذشته نیز چنین صداهایی در شهرستان چرداول شنیده شده و موجب ترس و اضطراب شهروندان شده و این انفجارات هرچند توسط تیم‌های ارزیاب زمین شناسی و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

کریمیان در بیان نتیجه اقدامات انجام شده توسط زمین شناسان و کارشناسان موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به این نکته اکتفا کرد و گفت: محققان معتقدند که انفجار مهیب  این منظقه ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه های زیرین زمین است.

فرماندار چرداول به سابقه این انفجار و صداهای مهیب که در عمق زمین شهروندان را دل نگران و مضطرب کرده است گفت: سابقه این صداها از زمان پس از زلزله سال ۹۶ سرپل ذهاب به بعد است.

علیرضا شهیدی سرپرست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در تاریخ  ۱۴اردیبهشت  ۱۳۹۸ علت صداهای مهیب در شهرستان چرداول را ناشی از خزش زمین به صورت زمین لرزه در دامنه تاقدیس  دانست و گفت: صدای  به گوش رسیده در سرابله مشابه به سایش دو سنگ آسیاب به نظر می‌رسد که خود می تواند نتیجه خزش زمین به صورت زمین لغزه در دامنه تاقدیس لانه باشد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.