کدخبر : 15407
شنبه 16 آوریل 2022 - 12:43
فاقددیدگاه

روستاهای شهرستان چوار در تنش شدید آبی!!!

شهرستان چوار برعکس بهره مندی از ذخایر عظیم نفت وگاز، از نظر منابع آبی بسیار فقیر است. تاکنون و در دولت های مختلف برای رفع مشکل بی آبی ساکنین این شهرستان، طرح ها و پروژه‌های متعددی تعریف شده که به دلایلی، هیچکدام از آنها به نتیجه نرسیده است!

جامک: هرچند بی آبی و کم آبی این منطقه سابقه طولانی دارد؛ اما با اوج گیری خشکسالی امسال و به تبع آن کمبود خوراک دام و افزایش سرسام‌آور نهاده های دامی، ساکنین روستاها این شهرستان به ناچار از اواخر سال گذشته و امسال، دام های سبک و سنگین خود را به عنوان تنها منبع درآمدی حراج نمودند و برخی روستاها مخصوصا در حوزه بخش “بولی” در آستانه تخلیه کامل قرار دارند.

بدون تردید؛ به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در نوار مرزی، کوچ هر خانوار از روستاها که عموما به مقصد مرکز استان بوده، علاوه بر رونق حاشیه‌نشینی و وقوع آسیب های اجتماعی، هزینه های حفاظت و مرزبانی را به طرز قابل توجه‌ای افزایش خواهد داد.

خوشبختانه با توجه به تفاهم نامه شرکت آبفا با بسیج سازندگی سپاه و ورود موثر سپاه امیرالمومنین (ع) استان به رفع تنش آبی روستاها، امیدواری فراوانی برای مردم شکل گرفته که انشاءالله مسئله بی آبی مخصوصا در حوزه شهرستان چوار برای همیشه مرتفع گردد.

اضافه می شود؛ طی دو سال اخیر، شهرستان چوار به طرز محسوس و معنادار، آماج کارشکنی، بزرگنمایی بی مبنا و بی‌مهری قرار گرفته است. این در حالی است که در این مدت نه تنها اتفاق مثبت و اثربخشی برای مردم این شهرستان رخ نداده بلکه شاهد پسرفت و وارد آمدن آسیب های جدی در ابعاد مختلف هستیم!

بنابراین در وضعیت فعلی؛ ورود به این مسائل را جایز نمی دانیم. معتقدیم تنها راه توسعه و رشد استان در سایه ایجاد وحدت، همدلی، بسیج همه امکانات و منابع انسانی توانمند با هر سلیقه و دیدگاه سیاسی، مسیر بوده اما در صورت اصرار برخی افراد به ادامه رفتارهای تفرقه انگیز، ریاکارانه و شائبه‌دار، مجبوریم با ذکر مصادیق، برای مردم شفاف سازی کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.