کدخبر : 15393
پنج‌شنبه 14 آوریل 2022 - 12:41
فاقددیدگاه
رئیس حوزه هنری استان ایلام:

استان ایلام تنها استان فاقد زیرساخت فرهنگی وهنری

جامک: استان ایلام تنها استانی است که سینما، سالن نمایش، نگارخانه و مرکز آموزش فرهنگی و هنری ندارد. این در حالی است که استان ایلام از نظر آسیب ها اجتماعی جز استان های نگران کننده و نیازمند اقدام اساسی است.

رئیس حوزه هنری استان ایلام در حاشیه بازدید خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی از برج هنر ایلام اظهار داشت: این مرکز بزرگترین طرح فرهنگی، هنری استان ایلام بوده که متاسفانه معطل بودجه و اعتبار است.

محمدعلی قاسمی اضافه کرد: پروژه برج هنر براساس نیازسنجی و ضرورت احداث آن در سال ۱۳۹۶ در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع با زیربنای ساختمانی هشت هزار متر مربع در هفت طبقه کلنگ زنی شد. وی افزود: این طرح قرار بود سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد که به علت کمبود اعتبار ناتمام مانده است.

رئیس حوزه هنری استان ایلام با بیان اینکه خلف وعده ها از جمله رئیس سازمان وقت برنامه و بودجه کشور که قرار بود ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح عمرانی اختصاص دهد، موجب بلاتکلیفی آن شده ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تورم تکمیل فاز دوم این طرح نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

قاسمی گفت: در بودجه سالجاری ۲۰۰ میلیارد ریال از محل بودجه استانی تخصیص یافته و با توجه به پیشرفت ۱۰ درصدی در فاز دوم که در صورت عدم قرار گرفتن طرح در ردیف بودجه ملی، رسیدن به مرحله بهره برداری یک دهه دیگر طول خواهد کشید و آن زمان طرح کاملا مستهلک و از انتفاع خارج می شود.

به گفته وی، در این مرکز که بزرگترین بُرج در سطح کشور است، همه مؤلفه‌های کامل یک مجموعه فرهنگی و هنری برای اجرای هنرهای هفت گانه لحاظ شده و یکی از نیازهای اساسی استان ایلام در حوزه فرهنگ و هنر خواهد بود.

پس از این بازدید که به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی انجام شد، در آیینی با حضوری خبرنگاران در محل حوزه هنری ایلام از سردیس شهید مرتضی آوینی رونمایی و یاد و خاطره این شهید گرامی داشته شد.

همچنین در ادامه ضمن تقدیر از خانواده های درگذشتگان رسانه زنده یادان سامی شهبازی، پژمان مهدوی فر و امید ولی بیگی از جمعی از رسانه های فعال در حوزه هنر انقلاب اسلامی تقدیر شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.