کدخبر : 15360
یکشنبه 10 آوریل 2022 - 7:59
فاقددیدگاه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛

خبرنگاران سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند

دشمنان نظام از گذشته تاکنون هزینه‌های بسیاری برای ناامید کردن جوانان کشور کرده‌اند و با شیوه‌های مختلف در تلاشند افکار عمومی را به سمت خود جلب نمایند.

به گزارش جامک به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در سلسله نشست های گفتمانی«چراغ راه» که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام در حسینیه حضرت زینب کبری (س) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۱۵۵ سوره انعام می فرماید که کتاب قرآن کریم کتابی مبارکی است که نازل کردیم و از آن تبعیت کنید، تقوای الهی را پیشه کنید تا مشمول رحمت الهی شوید.

وی   با بیان اینکه تقوای الهی به معنای مراقبت از خود در برابر معاصی و انجام واجبات است، گفت: یکی از عرصه های پرخطر برای انسان و رعایت تقوای الهی همین عرصه رسانه است، داشتن تقوا در عرصه رسانه بسیار سخت است و با وجود تسریع در ارسال خبر، باید تقوای رسانه ای را رعایت کرد، باید دقت بیشتری در راستای حفظ تقوای رسانه ای در بین اصحاب رسانه صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی است که خداوند متعال برای ما قرار داده است که دست ما را بگیرد تا مشمول رحمت الهی شویم، افزود: ما در این ماه مبارک به مهمانی خدا دعوت شده ایم، ماهی است که نفس کشیدن در آن عبادت است، خدواند دوست دارد که ما را نجات داده و از آتش عذاب جهنم دور کند، از طرفی باید خودمان هم حرکت کنیم تا مشمول رحمت الهی شویم.

امام جمعه ایلام مهم ترین کار در این ماه مبارک این است که انسان خود را از گناهان حفظ کند، ابراز کرد: یکی از صبرهای بزرگ، صبر بر مصیت است که از همه صبرها، دارای اجر و پاداش بیشتری است، کار رسانه ها در این مقطع که دشمن جنگ رسانه ای و نرم علیه ارزش ها و باورهای جوانان راه اندازی کرده است،  بسیار مهم و ارزشمند است.

 کریمی تبار یادآور شد: کار اصحاب رسانه در جهاد تبیین بسیار سخت و سنگین است، اولین تبیین گر پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند، خداوند  به پیامبر اکرم(ص) می فرماید که ما قرآن را بر تو نازل کردیم، آنچه برای مردم نازل شده برای آنان تبیین کن، مقام معظم رهبری جهاد تبیین را با قید فوری و قطعی مورد تاکید قرار داده اند که این دو قید نشان دهنده اهمیت جهاد تبیین است که رسانه ها در صف مقدم جهاد تبیین قرار دارند.

وی گفت: مقطع کنونی، مقطع حساسی است، در خط مقدم جنگ، خاکریزها و آتش دشمن مشخص است، اما  در شرایط امروز، خاکریزها مشخص نیست و اینجا جنگ بسیار سخت است که انسان باید مراقب باشد که خودزنی نکند و سرعت عمل و تیزبینی داشته باشد و با اولین نگاه با تشخیص درست، بتواند با دشمن مقابله کند، امروز خاکریزها به هم ریخته است و کار جهاد بسیار سخت شده است که جهاد تبیین در این شرایط بسیار ضرورت دارد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: در صدر اسلام اگر شعیان راستین و اصحاب آن حضرت، تبیین درستی داشتند غدیر تعطیل نمی شد و خلافت را جایگزین نقش امامتی کنند که خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) معرفی کرد، چرا امام حسین(ع) به دست مسلمانان به شهادت رسید، چرا که دشمنان صحنه را مدیریت می کردند.

 کریمی‌تبار تصریح کرد: امروز جوان دلسوز، طرفدار ایران، طرفدار حق و عدالت و مسلمان نیار دارد به اینکه در فضایی قرار بگیرد که واقعیت برای آن تبیین شود، امروز در جنگ رسانه ای و تهاجم فرهنگی خاکریزها به هم ریخته است و نیاز است که روشنگری  صورت گیرد تا باطل رونق نگیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای تهاجم فرهنگی هزینه می کند، بیان کرد: هم در برابر دشمن و هم در برابر رسانه های دشمن باید تاثیرگذار و نقش آفرین باشیم، امروز هم نیار به تبیین واقعیت ها که به تعبیر قرآن کریم جهاد کبیر است، نیاز داریم، واقعیت ها را تبیین کنیم، در این دنیای که در سطح جهانی که ادعای دموکراسی آزادی رسانه ای و حقوق بشر دارند چرا اجازه نمی دهند نام شهید حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی منتشر شود.

 امام جمعه ایلام با بیان اینکه اصحاب رسانه باید تلاش کنند که در میدان دشمن بازی نکنند و این قطعا انتظاری است که شهدا از ما و اصحاب رسانه ها دارند، یادآور شد:  تلاش های خوبی در استان از سوی اصحاب رسانه صورت گرفته که قابل تقدیر است.

 کریمی‌تبار ادامه داد: ما برای رشد و توسعه استان و نجات استان از محرومیت نیاز داریم دست به دست هم دهیم، خبرهایی که رسانه ها در استان منتشر و اطلاع رسانی می کنند نباید در راستای ایجاد چهره ای محروم  از استان باشد بلکه باید در راستای ایجاد امید و نشان دادن ظرفیت ها و توانمندی های استان باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد که صدای واحدی از استان برای توسعه استان به گوش برسد، گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در مهندسی افکار عمومی جامعه دارند و این رزق و توفیقی است که  خداوند متعال برای اصحاب رسانه قرار داده است و باید از این فرصت در راستای خدمت به مردم و توسعه استان استفاده شود.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: برای دفاع از اسلام، ارزش های دینی، ایجاد وحدت و خون شهدا باید تلاش کنیم و امروز هم رسانه ها علاوه بر مطالبه گری، نقش مهمی در راستای توسعه دارند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.