کدخبر : 15174
شنبه 5 مارس 2022 - 8:57
فاقددیدگاه

مستطیل قرمز نشان مظلومیت مردم ایلام است/حتماً این فیلم را ببینید

این روزها شاهد اکران عمومی فیلم مستطیل قرمز به کارگردانی«حسن و حسین صیدخانی» هستیم. فیلمی که پلان به پلانش با عشق ساخته شده و معتقدم چنین فیلمی تأثیرش از فیلم هایی که هزینه های میلیاردی سرمایه بیت المال را حیف و میل کرده و صرفاً فیلمی جنگی می سازند، به مراتب بیشتر خواهد بود.

وحید اسلامی/منتقد سینما

مستطیل قرمز؛ گریزی به سالهای جنگ و حادثه بمباران زمین فوتبال چوار و شهادت ۱۵ نفر از ورزشکاران و تماشاچیان دارد که در نوع خود کم نظیر است. این حادثه یکی از هزاران اتفاقی است که مردم مظلوم ایلام، هشت سال با آن دست و پنجه نرم کردند.

مستطیل قرمز که برادران صیدخانی با زحمت بسیار و پشتوانه عشق آنرا ساختند هرچند تایمش نسبت به ۸ سال آوارگی و زیرچادر بودن و مقاومت مردم ایلام کوتاه است اما دردهای عمیق، طولانی و ریشه داری در هر سکانس با خود دارد که بر هر ایرانی میهن دوستی لازم است این فیلم زیبا را ببیند و با هر پلانش اشک بریزد، هرچند در زمانه ای به سر می بریم که مردم به جای اندیشیدن، ترجیح می دهند برای دیدن فیلم های کمدی به سینما بروند تا شاید اندکی از مشکلات اقتصادی و فشار روحی شان کاسته شود.

امیدوارم که مسئولین به جای شعار وارد صحنه عمل شوند و با حمایت خود از هنرمندان بخصوص فیلمسازان، ایجاد انگیزه کرده تا از طریق هنر این گوهر دُردانه خداوند؛ مقاومت، مظلومیت و قهرمانی مردم بیش از پیش نشان داده شود.

درود بر«حسن و حسین صیدخانی» که از جان مایه گذاشتند تا جانهایی که بر خاک ایلام مظلومانه غلطیدند تنها نمانند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.