کدخبر : 15131
شنبه 26 فوریه 2022 - 13:54
فاقددیدگاه

دستور رئیسی برای تخصیص اعتبار لازم به زیرساخت‌های مرز مهران

رئیس جمهور در نشست ستاد ملی کرونا در پاسخ به درخواست استاندار ایلام در خصوص ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از جمله آزمایشگاه در پایانه مرزی مهران به وزیر بهداشت دستور داد که اعتبارات لازم را به این مهم اختصاص دهد.

«حسن بهرام‌نیا» در نشست ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در  استان در مقایسه با ۲ هفته اخیر ۵۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد:  بستری‌های کرونا در هفته اخیر نسبت به ۲ هفته ما قبل آن سیر نزولی داشته و ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به میزان نمونه گیری ثبت شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این استان افزود: بیش از ۳۴۵ هزار تست کرونا از ابتدای شیوع کرونا در استان انجام شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۱ هزار نفر مبتلا به کرونا در این استان بستری شدند که از این تعداد یک هزارو ۲۰۳ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

بهرام‌نیا با بیان اینکه هم اکنون ۶ شهرستان چرداول، ایوان، سیروان، بدره، آبدانان، و دره‌شهر در وضعیت قرمز و شهرستان‌های ایلام، چوار، ملکشاهی، دهلران، مهران و هلیلان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند، تصریح کرد: هم اکنون ۱۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در نقاط شهری استان برای انجام واکسیناسیون گسترده راه اندازی و تجهیز شده است.

استاندار ایلام در ادامه از ورود بیش از ۱ میلیون و ۱۶۴  هزار دوز واکسن کرونا به ایلام خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۶۷ هزارو ۶۳۸ دوز تزریق شده است.

 بهرام‌نیا با اشاره به میزان پوشش نوبت اول، دوم و سوم واکسن کرونا افراد بالای ۱۸ سال در استان گفت: ۸۹ درصد جمعیت  بالای ۱۸ سال استان نوبت نخست، ۸۳ درصد نوبت دوم و ۳۴ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را تاکنون تزریق کردند.

وی گفت:  ۵ درصد رده سنی ۹-۵ ، ۲۰ درصد رده سنی ۱۲- ۹ و ۹۳ درصد رده سنی ۱۸- ۱۲ تاکنون واکسن کرونا تزریق کردند.

به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، در پایان رییس‌جمهور ضمن تقدیر از زحمات استاندار ایلام و مجموعه اعضای ستاد مدیریت کرونای استان به وزیر بهداشت دستور داد اعتبار لازم برای زیرساخت های بهداشتی و درمانی در  پایانه مرزی مهران اختصاص یابد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.