کدخبر : 1506
پنج‌شنبه 18 فوریه 2016 - 0:06
فاقددیدگاه

فرهنگ مشاوره در استان ایلام باید احیا شود

مدیرکل بهزیستی ایلام بر تقویت و احیای فرهنگ مشاوره در این استان تاکید کرد و گفت: مردم باید بیشتر در جریان خدمات مراکز مشاوره این اداره کل قرار گیرند.

به گزارش جامک به نقل از ایرنا، فرهاد قیصربیگی روز چهارشنبه در بازدید از مجتمع خدمات مشاوره ای بهزیستی ایلام در جمع کارکنان این مجموعه اظهار کرد: فرهنگ مشاوره هنوز در این استان به جایگاه واقعی خود دست نیافته و بین مردم پدیده ای کمتر شناخته شده محسوب می شود.

وی افزود: در این زمینه باید اطلاع رسانی مناسب انجام گیرد تا افرادی که در زمینه های مختلف نیازمند مشاوره های روانشناسی هستند با مراجعه به مراکز بهزیستی راهنمایی های لازم را از کارشناسان این مجموعه دریافت کنند.
قیصربیگی تعداد مراکز مشاوره بهزیستی در استان ایلام را ۱۴ مرکز دولتی، خصوص و سه مرکز سلامت روان عنوان کرد که با نظارت این اداره کل خدمات لازم را به مراجعان ارایه می کنند.
مدیرکل بهزیستی ایلام تعداد مراجعان به مراکز مشاوره بهزیستی این استان در ۹ ماه از سال جاری (تا پایان آذر) را سه هزار و ۷۱۰ نفر بصورت حضوری و یک هزار و ۷۰۰ نفر نیز به صورت غیر حضوری (ارتباط تلفنی) اعلام کرد و تقویت و حمایت از مراکز مشاوره را در اولویت کاری این اداره کل اعلام کرد.
مسئول مجتمع خدمات مشاوره ای بهزیستی ایلام نیز با اشاره به یک هزار و ۷۰۰ تماس مردمی با مرکز مشاوره بهزیستی در سال جاری گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۷۷ نفر زن و مابقی مرد بوده اند.
فهیمه گلی زاده با بیان اینکه علاوه بر این امسال ۶۵۶ نفر نیز از خدمات مشاوره حضوری این مرکز بهره مند شده اند، خدمات مشاوره ای این مرکز را در چهار حوزه شامل ژنتیک، خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، صدای مشاور ۱۴۸۰و مشاوره حضوری اعلام کرد.
این بازدید به مناسبت ۲۷ بهمن روز روانشناس انجام گرفت و از خدمات ۱۰ مشاور و روانشناس این مجموعه تقدیر شد.
۲۵ هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.