کدخبر : 14977
سه‌شنبه 1 فوریه 2022 - 0:32
فاقددیدگاه
معاون وزیر آموزش‌وپرورش:

استفاده از جوانان در بدنه آموزش‌وپرورش مورد توجه قرار گیرد

بعدظهر دوشنبه طی مراسمی با حضور مجتبی همتی فر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و نیز مسئولین ارشد استان ایلام آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام برگزار شد.

به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری موج؛ مجتبی همتی‌فر معاون وزیر و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در این مراسم اظهار داشت: اگر بخواهیم شهر خوبی داشته باشیم میبایست ارتباط تنگاتنگی بین بخش های مختلف جامعه با آموزش و پرورش وجود داشته باشد و مدرسه و کودکستان جزو گروه‌های مهم در بدنه آموزش و پرورش هستند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حضور مسئولین مختلف در این مراسم نشان دهنده‌ اهمیت آموزش و پرورش برای اقشار مختلف جامعه است گفت: شیوع بیماری کرونا به کیفیت آموزش و پرورش صدمه وارد نموده است که این مسئله میبایست به کمک فرهنگیان مرتفع شود. 

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: جوان‌گرایی یکی از نکات مهم در این دولت است و از مدیریت جدید میخواهم که حتما در بدنه مدیران آموزش و پرورش از جوانان استفاده نمایند.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی، متعهد، کارآمد و در تراز جمهوری اسلامی ایران مهمترین رسالت آموزش و پرورش است و در این راستا باید تمام فرهنگیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ترس دشمن از رشد علمی کشور

محمدسبحان حسنی در ادامه این جلسه اظهار داشت: در کشوری که شأن و منزلت معلم مورد ستایش و ارزش قرار بگیرد مسیر رشد و توسعه جامعه سریعتر خواهد بود.

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری ایلام با بیان این‌که امید است بیش از پیش شاهد شکوفایی و پشرفت در حوزه علمی و فرهنگی باشیم افزود: ترور دانشمندان هسته ای نشان داد که دشمن از پیشرفت علمی کشور اسلامی ایران نگران است و نقطه قوت کشور که جهش علمی است را مورد هدف قرار داده است.

اهمیت سلامت دانش‌آموزان

علی درویشی نیز در پایان این جلسه اظهار داشت: در گذشته محصولات ما اکثرا وارداتی بودند اما اکنون در حال فتح قله ها هستیم و عظمتی که انقلاب اسلامی به ما داد باعث شد تا به دستاوردهای بزرگی از جمله انرژی هسته ای دست پیدا کنیم. 

سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه معلم گلواژه مهر  و رحمت است و باید قدردان معلمان باشیم افزود: همه در جامعه به قداست معلمان ایمان آورده اند و کار در آموزش و پرورش به مثابه کار و فعالیت در جبهه های دفاع مقدس است و در آنجا تیر و گلوله بود اما اکنون عرصه‌ تهاجم فرهنگی است. 

وی ادامه داد: مدیران ما میبایست آینده نگر و تحول خواه باشد و مدیران آموزش و پرورش باید از مشورت استفاده نمایند تا بتوانند مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت را حل کنند.

درویشی با بیان اینکه مسئله سلامتی دانش آموزان در اولویت اصلی ما قرار دارد خاطرنشان کرد: ابتدا باید به سلامت دانش آموزان توجه کرد، سپس به مقوله تعلیم و تربیت پرداخته شود.

وی در پایان گفت: همچنین مسئله نماز باید در مدارس استان سراسری شود و هوشمندسازی مدارس در اولویت آموزش و پرورش استان قرار خواهد گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.