کدخبر : 14839
دوشنبه 10 ژانویه 2022 - 8:32
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

کنسولگری عراق در ایلام ایجاد می شود

استاندار ایلام ‌به ‌منظور توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‎ ‎ایلام و کشور عراق از ایجاد کنسولگری عراق در این استان خبر داد.

به گزارش جامک؛ حسن بهرام نیا در دیدار با رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه واسط کشور عراق گفت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اخیراً در جلسه ای که داشتیم اعلام کرد که ایجاد کنسولگری عراق در ایلام نهایی شده است و این موضوع به زودی محقق خواهد شد.

وی، یکی از ویژگی های مهم دو استان را شیعه بودن مردمان آنان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه کشور ایران در زمینه تولید علم و دانش در دنیا دارای رتبه ۱۶است و این فرصت بسیار خوبی برای تعامل علمی هر دو استان محسوب می شود.

بهرام نیا، دو کشور دوست و مسلمان ایران و عراق را دارای دشمنان مشترک دانست و گفت: از مصادیق این موضوع را می توان در ترور و کشته شدن  بیش از ۵۰۰ دانشجو و استاد عراقی در سال‌های گذشته و همچنین ترور دانشمندان هسته ای و علمی ایران دید.

وی، با دعوت از سرمایه گذاران عراقی برای سرمایه گذاری در استان ایلام گفت: انتظار داریم مسئولان عراقی، سرمایه گذاران را به سمت ایلام هدایت کنند.

استاندار ایلام، یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو استان را، توسعه بازارچه های مرزی چنگوله، چیلات و شهابی عنوان کرد و گفت: اگر مسئولان دو کشور در زمینه توسعه از ظرفیت های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود استفاده نکنند، کسی به فکر توسعه این دو کشور نخواهد بود.

بهرام نیا، یکی از بسترهای مهم برای توسعه دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را جایگاه علمی دو کشور دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران در زمینه‌های علمی، معماری، طراحی و مهندسی تجربه بسیاری دارد، آمادگی خود را برای اعزام نیروهای فنی و مهندسی به کشور عراق اعلام می‌کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.