کدخبر : 14735
یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 9:57
فاقددیدگاه

فرماندار جدید به توسعه دهلران سرعت دهد

استاندار ایلام گفت: در رویکرد دولت توسعه محور استفاده از نیروهای های انسانی کارآمد و کشیدن خط بطلانی بر قبیله گرایی و رقابت شمال - جنوب است و تلاش داریم در گام دوم انقلاب قبیله گرایی را کمرنگ‌تر و توسعه فرهنگی را با استفاده از ظرفیت های بومی نهادینه کنیم.

«حسن بهرام‌نیا» در  تکریم و معارفه فرماندار ویژه دهلران در شورای اداری اظهار کرد: بخشی از فسادها زیر آوار قبیله گرایی مدفون  شده است، ما آمده ایم تا خط بطلانی بر قبیله گرایی بکشیم که برای تحقق این هدف نیازمند انتخاب نیروهای نخبه و فرا قبیله ای هستیم.

وی رویکرد دولت توسعه محور را استفاده از نیروهای های انسانی کارآمد و کشیدن خط بطلانی بر قبیله گرایی و رقابت شمال – جنوب دانست و تصریح کرد: تلاش داریم در گام دوم انقلاب قبیله گرایی را کمرنگ‌تر و توسعه فرهنگی را با استفاده از ظرفیت های بومی نهادینه کنیم که در این راستا استفاده از همه ظرفیت های استان و هم افزایی و هماهنگی در امور ضرورت دارد.

استاندار ایلام با اشاره به رشادتهای مردم استان در دوران دفاع مقدس گفت: آمار شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان استان و بویژه شهرستان مرزی دهلران و همچنین یادواره سه هزار شهید استان در واقع پرچم افتخاری است که مایه عژت ایران و ایلام و دهلران شده است. 

بهرام‌نیا به سالگرد شهید قاسم سلیمانی هم اشاره و افزود: شهید سلیمانی در واقع تندیس صداقت، شجاعت و اخلاص تمام عیار و مردانگی است چون در شرایطی که همسایگان ما غوطه ور در آتش و نا امنی  و تهدید و ترور بودند به برکت خون این شهید عزیز و هم رزمانش و ادامه دهندگان این منش و گفتمان مردم ما در آرامش و امنیت بوده و هستند. 

نماینده عالی دولت در استان ایلام به رزمایش پیامبر اعظم هم اشاره کرد و گفت: ایران با موشک های نقطه زن تارو پود دشمن را در هم تنیده و این دیپلماسی میدان است و با اینکه دشمنان امروز از همه ظرفیت های سخت و نرم برای شکست نظام بهره می گیرند و نسخه پیچیده و می پیچند خودشان اعتراف دارند که این نسخه پیچی ها بی فایده است و این از برکت خون سردار سلیمانی و شهدا و همرزمان اوست.

استاندار ایلام تصریح کرد: امروز ما معیشت مردم را به تحریم گره نزده و می‌گوئیم ما مرد میدان و گفتمان و مذاکره با همه دنیا بجز رژیم کودک کش صهیونیستی وجبهه استکبار هستیم و با همه دنیا اهل رابطه و دوستی و حسن همجواری با همسایگان هستیم مگر رابطه ظالمانه و استعمار گونه که هرگز نمی‌پذیریم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه اگر ما برجام را نپذیرفتیم دلیل آن این بود که می خواستند ما را ذلیل کنند گفت:خوب به یاد داریم در قبل از انقلاب آمریکا در ایران خیمه زد و ایران را مامن عیش و نوش خود قرار داد و مردم ما را خوار و از ما حق توحش می گرفت و ما هرگز اینها را فراموش نخواهیم کرد و بر این رابطه توسط مردم خط بطلان کشیده شد.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه امروز با حفظ شان وکرامت مردم و عزت مندانه دیپلماسی را ادامه می‌دهیم افزود:ما برهم زننده برجام نبودیم و پای عهد خود ایستادیم بلکه برهم زننده برجام خودخواهان و زیاده خواهان بودند که خط بطلان برآن کشیدند.

وی به نیروهای انسانی بالقوه معنوی و مذهبی و وفادار به نظام و انقلاب در استان و دهلران اشاره کرد و گفت: اینها در واقع گنج نهانی هستند که باید به مرور کشف شوند و ظرفیت های بالقوه شهرستان باید با حفظ زنجیره ارزش بالفعل شوند لذا باید بازنگری طرح ها و کلیات برنامه های توسعه ای استان  در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام  گفت: یکی از عوامل عدم بهره گیری از نیروی کارآمد در استان همین شمال و جنوب است و با این روش خیلی از نیروهای خلاق و نخبه استان کنار زده می شوند اما ما با انتخاب دکتر صادقی برای فرمانداری ویژه دهلران خط بطلان بر شمال و جنوب و قبیله گرایی کشیدیم و بدنبال استفاده از همه ظرفیت های توانمند در سراسر استان هستیم.

بهرام نیا بر لزوم شناسایی و تداخل نیروهای کار آمد برای توسعه استان تاکید و افزود: یکی از راه های توسعه بهره گیری از ظرفیت های نرم افزاری است که یکی از مصادیق آن توسعه فرهنگی و توجه به زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی است که باید امکان سنجی و شناسایی شوند.

وی به ظرفیت های نفت و گاز، کشاورزی، جمعیت و منابع معدنی شهرستان دهلران اشاره کرد و افزود: ما تلاش می کنیم با توجه به اینکه در سال آینده شهرستان باید خودکفا شود، منبع درآمد تعریف کنند و به ازای آن در راستای پیشرفت، اعتبار و بودجه ریزی شود.

استاندار ایلام سهم استان در سال آینده از نظر رشد در مرکز را  نه و شش دهم درصد را ذکر کرد و گفت: بخشی از این مربوط به سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی و بخشی هم مربوط به بهره وری است و باید بهره وری را فعال کرد.

وی با اشاره به اینکه وامدار دولت و نظام هستیم ، ظافزود:فرماندار ویژه دهلران باید در سایه وحدت و همدلی و استفاده از همه ظرفیت های مادی ومعنوی و نخبگان و کارشناسان و علما و امام جمعه شهرستان  و نماینده مجلس روند توسعه شهرستان را تسریع دهد.

بهرام‌نیا به تلاش نمایندگان استان وبویژه مهندس علیزاده در مرکز اشاره و گفت: امیدواریم استفاده از ظرفیت نماینده مجلس، اصحاب رسانه، نخبگان و ستادهای دکتر رئیسی با توجه به شاخص ها، توانمندی، روحیه جهادی، فساد ستیزی، تخصص و تعهد و هم افزایی این ظرفیت ها شاهد تحول در زمینه کمی و کیفی  شهرستان ها باشیم.

«لطیف صادقی» فرماندار ویژه دهلران نیز اظهار کرد: من در دهلران نگاه قومی و قبیله ای نداشته و بین اقوام و طوایف تفاوتی قائل نیستم و همه توان و تجربه خود را برای بهره گرفتن از نیروهای توانمند شهرستان و استان در جهت حل مشکلات مردم با توجه به رویکرد دولت سیزدهم به کار می گیرم و تسریع در انجام پروژه ها، فعالیت های فرهنگی و معرفی ظرفیت ها باعث ارتقا شان و منزلت شهرستان خواهد شد.

معاون استاندار و سرپرست فرماندار ویژه دهلران به اجرای  عملیات فتح المبین در دهلران اشاره و تاکید کرد: دهه عملیات فتح المبین بعنوان دهه فرهنگی، هنری، گردشگری و توریستی شهرستان است که می شود از این طریق کشور را با ظرفیت های دهلران آشنا و گردشگر جذب  کرد و این اقدام ارزشمند در این شهرستان اتفاق خواهد افتاد.

صادقی با تاکید بر اینکه برای توسعه شهرستان با هماهنگی بین مدیران و استفاده از ظرفیت نخبگان و شخصیت های برجسته و همه ظرفیت ها تلاش مضاعف خواهم کرد تا گامی در جهت توسعه بیش از پیش این شهرستان بردارم، بر لزوم خدمت صادقانه با توجه به تجارب خود و البته با بهره گیری از حمایت ، هدایت و راهنمایی همه تاکید کرد و گفت: مشاوره و همفکری در حوزه های مختلف نیازمند تدبیر است و بنده به این خصلت مزین هستم و امیدوارم نوکر خوبی برای مردم شهرستان باشم.

«مجید عسگری» فرماندار سابق دهلران نیر اظهار کرد:  خدا را شاکرم که با بهره گیری از همه توان و ظرفیت ها برای مردم این شهرستان خدمت کردم.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات و کارهای عمرانی در شهرستان تاکید کرد: ارتقا شهرستان به فرمانداری ویژه از مطالبات مردم بود که محقق شد.

فرماندار ویژه پیشین دهلران تصریح کرد: امیدوارم استاندار جدید تامین بودجه برای تکمیل پروژه آبگرم دهلران که ۶۰ درصد پیشرفت دارد را در اولویت برنامه های خود قرار دهد تا از خسارات گوگردی آن برای وسایل برقی مردم کاسته شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.