کدخبر : 14691
یکشنبه 19 دسامبر 2021 - 9:10
فاقددیدگاه

رسانه‌ها را ناظر عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‌دانم/ نخبگان به تکمیل زنجیره ارزش کمک کنند

استاندار ایلام گفت: توانمندی‌ها و مشکلات استان را از رسانه‌های استان دریافت کرده‌ام و تک‌تک اصحاب رسانه را مشاوران خود می‌دانم.

حسن بهرام‌نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه،  اظهار کرد: رسالت اصلی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و صادقانه و ایجاد امید در جامعه است و نقد رسانه نیز باید سازنده باشد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها را ناظر عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‌دانم، تصریح کرد: توانمندی‌ها و مشکلات استان را از رسانه‌های استان دریافت کرده‌ام و تک‌تک شما اصحاب رسانه  را مشاوران خود  و نظرات شما را چراغ راه خود می‌دانم.

بهرام نیا تاکید کرد: رسانه ها نباید اجازه دهند که  سودجویان و سیاست بازان از آنان به عنوان ابزار استفاده کنند و تمامی تلاش خود را برای تحقق برنامه های دولت و انتقال مطالبات مردم بکار گیرند.

استاندار ایلام تصریح کرد: ما باید آنچه در استان تولید می شود باید در استان مصرف شود و اگر چنانچه تولیدات دیگر استان وارد استان شود تولیدکنندگان استان دلسرد و افزایش بیکاران را در پی خواهد داشت.

بهرام‌نیا در پاسخ به سوال ایسنا گفت: یکی از برنامه‌های اساسی من استفاده از نخبگان برای تکمیل زنجیره‌ی ارزش و تلاش برای تجاری سازی علم در استان است.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه  فارغ از هر نوع نگاه سیاسی از نخبگان استان در تولید علم، مصرف علم، ارایه نظرات آنان در کار ، اشتغال و بهره وری استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: مهمترین ملاک ما برای استفاده از ظرفیت جوانان باانگیزه و نخبه توسعه و پیشرفت استان در تمامی حوزه ها و بخش ها است.

به مدیران باید با کار شبانه روزی  و داشتن روحیه جهادی برای رفع مشکلات مردم گام بردارند  و در راستای حفظ زنجیره ارزش تولید نیز بصورت همه جانبه تلاش کنند.

استاندار ایلام گفت: تشکیل کمیته توسط روابط فرهنگی اقتصادی با عراق در استان های همسایه، تشکیل کارگروه مشترک اربعین حسینی بین استان های همسایه با عراق، راه اندازی میز مشترک اقتصادی در استان های همسایه با کشور عراق، جذب سرمایه‌گذاران عراقی به استان، راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، راه اندازی بازارچه های مرزی، توسعه منطقه آزاد و روابط تجاری اقتصادی و توسعه گردشگری سلامت جزو برنامه های مهم با کشور عراق است.

بهرام‌نیا ادامه داد: توسعه گردشگری خارجی به منظور برنامه ریزی برای ورود گردشگران عراق به استان، جذب داتشجوهای عراقی به دانشگاه های استان، رفع موانع توسعه صادرات به عراق، تشکیل کارگروه مشترک به منظور رفع مشکلات صادراتی همسایگان عراقی و صادرات  فنی و مهندسی از دیگر برنامه های ما برای توسعه روابط تجاری با کشور عراق است.

استاندار ایلام ادامه داد: در هر زمینه ای که احساس کنیم نیاز به مشاوره است  بطور قطع از حضور مشاوران زبده استفاده می کنیم و مشاور را هموار کننده راه برای رسیدن به هدف می دانیم.

بهرام نیا  در خصوص جایگاه برنامه های فرهنگی و هنری نیز یادآور شد: روح انسان برای تعالی نیاز به شادی روحی و معنوی دارد ، ما به  سینما و مسجد، تفریحگاه و مراکز فرهنگی نیاز داریم و باید به این مراکز توجه شود.

وی افزود: استان باید از نظر معنوی و مادی مراکز فرهنگی تقویت شود ، چرا که بودجه دار ودر این راستا مدیران باید به این مسایل توجه داشته باشند.

وی در خصوص وضعیت استخدام استخدام شده در دستگاه های اجرایی استان نیز گفت: شماری از افراد آزمون داده اند، پذیرفته شده اند و مراحل گزینش در حال انجام است و بزودی وضعیت افراد مشخص می شود.

استاندار ایلام در خصوص  برنامه دولت برای استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی گفت: به تناسب ظرفیت ، توان ، تخصص، تعهد، جهادی بودن و روحیه انقلابی از جوانان در بدنه مدیریت شهرستانی به عنوان مشاور استفاده می شود.

بهرام‌نیا گفت:   همه آحاد مردم برای انتخابات و برنده شدن آقای رییسی زحمت کشیدند و در انتخابات حضور پرشور داشتند و به طور قطع از وجود این افراد، نظرات و مشاوره آنها استفاده می‌شود و متناسب با توانمندی آنها در بدنه اجرایی استان استفاده می شود.

وی با بیان اینکه  ما یکی از استان هایی هستیم که در انتخاب مدیران با بهره گیری از  شاخص های مورد نظر رئیس محترم جمهوری پیش می رویم، تصریح کرد: یکی از موضوعات اصلی و دغدغه‌ی ما ساماندهی وضعیت مدیریت استان است و هم‌اکنون همه‌ی مدیران همراهی خوبی دارند و پای کار هستند، ولی تغییرات مدیریتی فرآیندی دارد که باید طی شوند.

استاندار ایلام ادامه داد:  مدیران ما باید تا آخرین روز کاری با جدیت فعالیت داشته باشند؛ قطعا دوستان ما وجدان کاری دارند و در حال انجام وظایف خود هستند و چنانچه کوتاهی صورت گیرد، برخورد خواهد شد و  مدیران باید جهادی عمل کنند بدین معنی که ساعت برای آنها ملاک نباشد و روحیه فسادستیزی را هم ترویج دهند و هم بعنوان الگو در اداره امور مورد توجه قرار دهند./ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.