کدخبر : 14600
سه‌شنبه 7 دسامبر 2021 - 12:48
فاقددیدگاه

تشدید برخورد با خودروهای دودزا و وسایل دارای نقص فنی در ایلام

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گفت: تشدید برخورد با خودروهای دودزا و وسایل دارای نقص فنی بطور ویژه در دستور کار این پلیس قرار داشته و برخورد با این قبیل خودروها جزو یکی از دغدغه ها و خط قرمز پلیس بوده و با جدیت تمام اعمال و اجرای قانون برای این گونه وسایل نقلیه را دنبال می نمائیم.

جامک؛ سرهنگ “علی احمد شاوردی ” بیان داشت: برابر بند ۹۴ ماده یک آئین نامه راهنمائی و رانندگی هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا گردد نقص فنی محسوب می شود.

سرهنگ شاوردی گفت : برای کاهش آلایندگی هوا نیاز به مشارکت عمومی است و شهروندان بایستی نسبت به رفع عیوب فنی وسایل نقلیه خود اقدام کرده و از طرف دیگر از تردد و سفرهای شهری غیرضروری با وسایل نقلیه شخصی تا حد ممکن اجتناب کنند و استفاده از حمل و نقل عمومی را در اولویت اول ترددهای شهری قرار دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خاطرنشان کرد:برای خودروهای دودزا و دارای نقص فنی در مرکز استان مبلغ ۷۶۵ هزار یال و سایر شهرستانهای تابعه مبلغ ۶۳۰ هزار ریال جریمه صادر خواهد شد .

وی تاکید کرد : دست یافتن به شهری بدون آلودگی صوتی و شنیداری و هوای پاک و کاهش آلودگی هوا و ایجاد امنیت و آرامش بیشتر در حین رانندگی از مزایای برخورد با خودروهای دودزا و دارای نقص فنی است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.