کدخبر : 14557
چهارشنبه 1 دسامبر 2021 - 8:07
فاقددیدگاه
دادستان جدید ایلام:

کم‌توجهی به حقوق عامه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه است

دادستان جدید ایلام گفت: اگر حقوق عامه به درستی رعایت شود، خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

به گزارش جامک به نقل از ایسنا؛ «عبدالوهاب بخشنده» در مراسم معارفه‌ی خود اظهار کرد: بنده اعتقاد دارم اگر حقوق عامه به درستی رعایت شود، خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد و در دوره‌های اخیر با مدیریت حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری( دادستان کشور)  بحث حقوق عامه نمود خاصی پیدا کرده است و مردم تا حدودی به حقوق خود آگاهی پیدا کرده‌اند.

وی گفت: اگر می‌گوئیم مسئولین کار کنند باید خودم هم کار کنم، خودم هم شب و روز نشناسم، بنده به اجبار این مسئولیت را نپذیرفتم بلکه با رضایت خودم بوده و قصور را از خودم نمی پذیرم و چنانچه قصوری داشته باشم خودم را پیش وجدان خودم محاکمه می کنم.

دادستان ایلام با بیان اینکه چه بسا خیلی از مردم، حقوق خود را در معرض تضییع دیده‌اند اما از حقوق خود اطلاعی ندارند، اینجا وظایف دادستانی خیلی سنگین تر است ، تصریح کرد:  در خصوص بحث ترک وظایف مدیران و مسئولین در باب نقض حقوق عامه، قطعا و در ابتدا ارشاد، تذکر و برخورد قانونی انجام خواهد شد.
 
بخشنده تاکید کرد: حبس زدایی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی یکی از اولویت های کاری بنده است و  به همه همکاران توصیه می کنم در مواردی که طرف استحقاق آزادی را دارد، سختگیری نکنند.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد از اولویت‌های بنده خواهد بود ، فساد مسئول هم به نظام لطمه می زند و هم به اعتماد مردم و به همه همکاران تاکید می‌کنم  مانعی ایجاد نکنیم که شاکی و یا مردمی که پیش ما آمده اند بترسند و لکنت زبان داشته باشند، باید به راحتی با ما صحبت کنند و بنده در مدتی که در معاونت پیشگیری بودم، هیچوقت درب اتاقم بسته نشده و  در معاونت پیشگیری جز استان‌های برتر با امکانات کم باشیم.

دادستان ایلام از  اصحاب رسانه  به عنوان  چشمان بیدار نام برد و گفت: قطعا از این ظرفیت عظیم استفاده خواهد شد. 

بخشنده گفت: حمایت از تولید و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تسریع در روند رسیدگی، همکاری با همکاران در حوزه ی استانداری، اجرای قاطع احکام قطعی،رسیدگی به تخریب محیط زیست و منابع آبی،از جمله برنامه‌هایی است که در آینده دنبال خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.