کدخبر : 1455
پنج‌شنبه 11 فوریه 2016 - 19:31
فاقددیدگاه

هورمون در پرورش طیور گوشتی استفاده نمی شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: هر گونه فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات و طرفداران آنها در فضاها و شبکه های مجازی رصد و نظارت می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در پرورش طیور گوشتی هیچ نوع هورمونی نه در کشور و به تبع نه در واحدهای تولیدی این استان استفاده نمی شود.

هورمون در پرورش طیور گوشتی استفاده نمی شود

به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، دکتر وهاب پیرانی اظهار کرد: مرغ تولیدی در کشور تحت نظارت دامپزشکی بسته بندی و پایش می شود، اقدامات نظارتی به منظور کنترل بیماری ها صورت می گیرد و طیور تغذیه مناسبی دارند.
وی با بیان اینکه استفاده از هورمون در پرورش مرغ منطقی و عملی نیست افزود: استفاده از هورمون در پرورش مرغ از نظر اقتصادی آنقدر گران است که مقرون به صرفه نیست و دیگر اینکه هیچ هورمون اختصاصی برای رشد مرغ تولید نشده که مرغدار بتواند در حجم خیلی بالا و بصورت مکرر استفاده کند و اثر بخش هم باشد.
پیرانی تاکید کرد: پرورش امروزه مرغ ناشی از اصلاح نژاد و تلفیق نژادهای گوشتی است که سرعت رشد بالایی دارند و ربطی به استفاده از هورمون ندارد ضمن اینکه بخش اعظم جیره طیور پرورشی با منشا گیاهی است و از محصولاتی مانند ذرت و سویا استفاده می شود.
وی یادآور شد: سالی ۲ بار اداره نظارت بر بهداشت عمومی بصورت تصادفی نسبت به نمونه گیری و پایش باقی مانده هورمون ها، سموم، فلزات سنگین و آنتی بیوتیک ها در گوشت مرغ و جیره طیور اقدام می کند.
وی ادامه داد: مرغ ها در دوران پرورش آزمایش می شوند و حتی قبل از کشتار نیز مورد آزمایش قرار می گیرند و پس از تایید سلامت و بهداشت از طرف دامپزشکی به آنها گواهی سلامت و مجوز عرضه و کشتار در کشتارگاه داده می شود.
استان ایلام دارای ۴۰۰ واحد پرورش مرغ گوشتی است که متوسط تولید ماهیانه این واحدها در هر دوره یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت مرغ است که ۲ و نیم برابر از میانگین مصرف داخلی این استان بیشتر است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.