کدخبر : 14476
شنبه 20 نوامبر 2021 - 9:49
فاقددیدگاه

پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت از آن ایلام است

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه رشد جمعیت ایلام ۰/۲ درصد زیر سطح کشور است گفت: این رخداد یک فاجعه بوده چرا که نرخ رشد در ایلام پایین‌ترین نرخ رشد کشور است.

به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری فارس؛ محمدمهدی طهرانچی در جلسه تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد استان ایلام گفت: استان ایلام به لحاط آمار جمعیتی در دانشگاه آزاد آخرین رتبه را دارد. 

وی با بیان اینکه استان ایلام پر از سرمایه است اما از آن بهره‌ای آنچنانی نمی‌برد افزود: چرخش تحول آفرین از ناکارآمدی فرهنگی به اجتماع فرهنگی ارزشمندار، درون زا، پویا، اثر بخش و امید آفرین با تکیه بر نقش افراد اثرگذار یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: ما باید با توجه به آمایش سرزمینی حرکت کنیم؛ در بسته اول برنامه‌ها، ارتقا کیفیت و کارآمدی دوره های تحصیلی است؛ برای اینکار اطلس آمایشی سازمان مدیریت و استانداری توسط عزیزان ما در دانشگاه تدوین شده است.

وی ادامه داد:استان ایلام امروز با جمعیت حدود ششصد هزار نفر در خود ۱۴ درصد جمعیت کل را دانش آموز دارد اما در کشور این نسبت ۱۷ درصد است یعنی به صورت پایه ایلام سه درصد کمتر از کشور جمعیت دانش آموزی دارد.

طهرانچی افزود: رشد جمعیت ایلام ۰/۲ درصد زیر سطح کشور است که یک فاجعه بوده؛ نرخ رشد در ایلام پایین‌ترین نرخ رشد کشور است.

وی ادامه داد: جمعیت دانش آموزی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کشور به مراتب بیش از علوم تحربی است، ریاضی هم در حال اتمام است اما در استان ایلام جمعیت دانش آموزی فنی و حرفه‌ای جمعیت به شدت پایین بوده که این موضوع برخلاف رویه عمومی کشور است.

طهرانچی تصریح کرد: ۲۰۱۵ نفر در ایلام از پسران در رشته تجربی در حال تحصیل هستند و تنها ۷۴۶ نفر فنی و حرفه‌ای می‌خوانند!

وی افزود: نرخ بیکاری استان ایلام بالاتر از متوسط نرخ بیکاری در کشور است و این یعنی دانشگاه و مدرسه نقشی در تولید مهارت نیروی کار ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: در اطلس آمایش نظرسنجی سیمای زندگی تدوین شده که در آن کمترین نمره را نگرش دختران به ازدواج داشته‌اند؛ باید به فکر مردم ایلام باشیم، ما معلم هستیم باید این رویه را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: برای ایلام احساس خطر می‌کنم، در استان ایلام مشاغل اداری در حال نزول است و ما موظفیم رشته‌های مهارت و کارآفرینی را تقویت کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.