کدخبر : 14350
یکشنبه 31 اکتبر 2021 - 10:47
فاقددیدگاه

نشست کرونا و آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر خودکشی برگزار شد

معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه، کار پژوهشی و میدانی و ارائه راهکارهای علمی و مستدل راه برون رفت از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش جامک به نقل از ایسنا؛ ” الیاس فتاحی”  در نشست هیئت اندیشه‌ورز که با حضور استانهای ایلام ، کرمانشاه ، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در فضای مجازی با دستور کار “کرونا و آسیب های اجتماعی با تأکید بر خودکشی” برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی علل افزایش آسیب های اجتماعی در دوران کرونا نیازمند بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه، کار پژوهشی و میدانی و ارائه راهکارهای علمی و مستدل برای برون رفت از آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و محققین زمینه شناسایی آسیب های اجتماعی فراهم و با برنامه ریزی و کار عملیاتی راهکارهای حل مسأله ارائه شوند، گفت: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی و خودکشی ایلام به عنوان پایلوت چهاراستان انتخاب شده که ضرورت دارد تحقیقات گسترده ای از علل و عوامل آسیب ها ی اجتماعی و خودکشی در ایلام شناسایی تا اقدامات و راهکارهای علمی و هدفمند لازم در این زمینه به کار گیری شوند و به عنوان پیش زمینه ای برای استانهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری با اشاره به علل ایجاد آسیب های اجتماعی و زمینه های افزایش آنها در جامعه گفت : یکی از ضروری ترین مسائل امروز جامعه ما، حفظ سلامت روانی و اجتماعی است که نیازمند برنامه ریزی مدون، شناخت علمی و ارائه راهکارهای مناسب است.
 
وی با اشاره به همه گیری بیماری کرونا در کشور و تاثیرات آن بر سلامت عمومی و نظام اجتماعی، خاطر نشان کرد: متاسفانه ویروس کرونا امروزه نه تنها زندگی و سلامت میلیون ها انسان را مورد تهدید قرار داده و مرگ و میر و آسیب های جسمی به همراه داشته بلکه باعث ایجاد فاجعه روانی در کل جهان شده و باعث ایجاد استرس، اضطراب و افسردگی شدید در بخشی از جامعه شده است.

 فتاحی تاکید کرد: نقش اساتید دانشگاه و  راهکارهای متنوع در زمینه کاهش آسیب ها می توانند راه برون رفت از این وضعیت را در اختیار دولتمردان قرار دهد.
 
وی  خواستار هم اندیشی محققین و اساتید دانشگاه این چهار استان برای ارائه راهکارها شد و تصریح کرد: انتخاب ایلام به عنوان پایلوت  مرکز امور اجتماعی کشور این فرصت را بوجود آورده که با هم اندیشی و همفکری زمینه حل مسائل و معضلات اجتماعی غرب کشور را مرتفع کرد.

معاون سیاسی و امنیتی به ارائه ی پیشنهادات و پژوهش های متنوع در حوزه های مختلف پرداخت و گفت:  انجام طرح های تحقیقات توسط دستگاهها ، اجرای پایان نامه ها و برگزاری کارگاههای آموزشی تاب آوری ، حمایت از پژوهش های کاربردی ، و ارائه راهکارها و پیشنهادات توسط  هیئت های اندیشه ورز می توانند مدیران را در اتخاذ تصمیمات و راهکارها یاری نماید . 

وی در پایان تصریح کرد:  امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب بتوانیم در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهیم و این نشست در بحث آسیب های اجتماعی تأثیرگذار باشد و خروجی مناسبی را در سطح جامعه شاهد باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.