کدخبر : 14341
یکشنبه 31 اکتبر 2021 - 10:34
فاقددیدگاه

کشف ۸۵ درصدی جرائم کلاهبرداری اینترنتی در ایلام

جانشین انتظامی استان ایلام از کشف ۸۵ درصدی کلاهبرداری اینترنتی صورت گرفته در فضای مجازی استان خبر داد.

به گزارش جامک سرهنگ حسین نجفی اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون شاهد افزایش ۶۱ درصدی جرائم در فضای مجازی استان بوده ایم که با تلاش همکاران و کارشناسان خبره در پلیس فتا استان، ۸۵ درصد این پرونده‌ها کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ میلیارد ریال بوده است، برنقش آموزش همگانی و اطلاع رسانی در پیشگیری از جرائم اینترنتی و آگاه‌سازی عمومی تاکید کرد.

سرهنگ نجفی گفت: بیشترین جرائم صورت گرفته در فضای مجازی استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت از حساب افراد بوده که می‌طلبد هم استانی‌های عزیز در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته باشند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

جانشین انتظامی استان ایلام تصریح کرد: با توجه به وجود بسیار زیاد سایت‌های فریبنده، انتظار ما از مردم این است که از سایت‌های معتبر خرید کنند و تا اطمینان حاصل نکرده از پرداخت بیعانه خودداری کنند.

وی امنیت در بستر اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای اشخاص به دنبال دارد.

جانشین انتظامی استان عنوان کرد: به منظور ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم، مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمات فوریت‌های پلیسی به شهروندان عزیز در فضای مجازی است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.