کدخبر : 14271
سه‌شنبه 19 اکتبر 2021 - 8:39
فاقددیدگاه

بازگشایی دانشگاه‌ها مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است

رئیس دانشگاه ایلام گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و در نظر گرفتن تمام جوانب است.

دکتر «محمد علی‌اکبری» رئیس دانشگاه ایلام در جلسه فوق‌العاده شورای مدیریت آموزش عالی استان ایلام با موضوع آغاز آموزش حضوری دانشجویان، اظهار کرد: غیرحضوری شدن روند آموزش در دانشگاه‌ها، از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون، به صورت دائم با دانشجویان و خانواده‌های آنان در ارتباط هستیم.

وی گفت: دانشجویان بی‌صبرانه مشتاق حضور در دانشگاه و ادامه فعالیت‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی هستند و با توجه افزایش آمار تزریق واکسن در کشور، ما باید با برنامه‌ریزی دقیق زمینه بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: با توجه به ظرفیت آموزش مجازی و مزیت‌های آن، باید متناسب با وضعیت روز از این روش در آینده به خوبی استفاده شود.

علی‌اکبری با بیان اینکه بازگشایی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و در نظر گرفتن تمام جوانب است، گفت: باید هماهنگی لازم با ستاد‌های مرکزی دانشگاهی، جهت تأمین بودجه لازم برای رفاه دانشجویان به عمل آید و همه جوانب امر در نظر گرفته شود.

وی گفت: لازمه حضور دانشجویان در دانشگاه و استفاده از خدمات رفاهی و دانشجویی، تزریق دو دوز واکسن است.

دکتر «محمد کریمیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه کرونا مطلوب نیست، اظهار کرد: آثار پیک پنجم کرونا، که سنگین‌ترین و طولانی‌ترین پیک کرونایی بود هنوز باقی است، اما شدت بیماری رو به کاهش است، هر چند تعداد بستری‌ها در چند روز اخیر افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش آمار تزریق کرونا در سطح کشور، گفت: حدود ۷۵ درصد جامعه هدف دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و جز کشور‌های برتر در زمنیه تزریق واکسن در سطح جهان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اراده دولت سیزدهم برای پایان دادن به محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش مجازی طولانی شده و آموزش رشته‌های پزشکی و دروس عملی در این نوع آموزش با محدودیت روبروست، لذا ضروری است به صورت تدریجی و با هماهنگی با ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای بازگشایی دانشگاه‌ها قدم برداریم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.