کدخبر : 14227
شنبه 16 اکتبر 2021 - 7:54
فاقددیدگاه
امام جمعه ایلام؛

نقد منصفانه و رعایت انصاف از لازمه‌های ایجاد وحدت است

امام جمعه ایلام، نقد منصفانه و رعایت انصاف از لازمه‌های ایجاد وحدت در ایلام دانست و گفت: وحدت و برادری برای مطالبات به حق مردم ایلام ضروری است.

به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام الله نور کریمی‌تبار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: نقد منصفانه و رعایت انصاف از لازمه‌های ایجاد وحدت در ایلام است.

امام جمعه ایلام گفت: وحدت و برادری برای مطالبات به حق مردم ایلام ضروری است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام به تریبون داران، مطالبه‌گران و افرادی که خود را خیرخواه و موثر در خلق گفتمان غالب استان ایلا‌می‌دانند، توصیه کرد، محور وحدت باشند و ولایت مداری و تبعیت از ولایت را اولی بر هر اقدامی بدانند چرا که حرکت در مسیر ولایت و ندای وحدت سردادن و پرهیز از تفرقه می‌تواند؛ رشد و بالندگی و عزت و سربلندی برای استان ایلام به وجود آورد.

خطیب جمعه ایلام به ضربه تفرقه افکنان به اسلام در مقاطع مختلف تاریخی اشاره کرد و گفـت: همگان تلاش کنیم تا واعتصمو به حبل الله باشیم و آن چه در تاریخ اسلام موجب تفرقه و بدعت شده است دوری گزینم و در این شرایط مبارک هفته وحدت یکصدا شویم تا مطالبات مردم را پاسخگو باشیم و گره‌ای از مشکلات آنان بگشائیم.

امام جمعه ایلام در ادامه حفظ حرمت قلم برای اهل رسانه را یک توصیه دینی و اخلاقی عنوان کرد و افزود:قلم و بیان برای حرکت در مسیر ولایت، بالندگی، رشد و زدودن تفرقه‌ها باشد و توسل به نگاه‌های قبیله‌ای آفتی است که همه اهل قلم باید از آن پرهیز کنند.

وی به کسانی که تخریب دیگران را در فضای مجازی و حقیقی نقد می دانند یادآورشد: در نوشتن و گفتارتان از سوار شدن به اسب سرکش نفس اماره پرهیز کنید چرا که در روز قیامت باید پاسخگوی آن چه گفته و نوشته  منتشر می‌کنید باید باشید.

پایان بخش سخنان خطیب جمعه ایلام تسلیت اما حسن عسکری (ع) بود که از آن حضرت و زندگی مظلومانه وی نکاتی عنوان و گفت: آن حضرت را از آن جهت “عسکری” می‌گویند که زندگی مطلومانه‌ای داشت و در یک پادگان نظامی محصور بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.