کدخبر : 14037
یکشنبه 19 سپتامبر 2021 - 8:00
فاقددیدگاه

زائران اربعین پس از انجام تست کرونا به کشور وارد می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: تمامی زوار اربعین در پایانه مهران پس از انجام تست کرونا به کشور وارد می‌شوند.

به گزارش جامک؛ الیاس فتاحی در نشست ستاد کرونای استان اظهار داشت: از تمامی زوار اربعین پیش از ورود به کشور در پایانه مرزی مهران تست کرونا گرفته می شود.

وی با بیان اینکه افرادی که مبتلا باشند، قرنطینه و بصورت مجزا به شهر‌های محل سکونت خود ارجاع داده می‌شوند افزود: تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زوار از مرز مهران اندیشنده شده است.

فتاحی استقرار تیم دانشگاه علوم پزشکی برای گرفتن تست از زائران ورودی به کشور، قرنطینه و استقرار اتوبوس برای  انتقال زوار به شهر‌های محل سکونت آنان را از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده برای بازگشت زائران اربعین از مرز بین المللی مهران عنوان کرد. 

وی افزود: تمامی زوار که وارد پایانه مرزی مهران می‌شوند بلافاصله توسط اتوبوس‌های مشخص شده راهی شهر‌های محل سکونت خود شده و به رانندگان نیز تاکید می‌شود از مسیر کمربندی حرکت کنند.

فتاحی تاکید کرد: برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا و در راستای اجرای قانون منع ورود زائران به مرز مهران به تمامی مهمانسرا‌ها تاکید شده هیچ زائری را پذیرش نکند.

وی تصریح کرد: دستگاه انتظامی از ورود افراد طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا و ستاد اربعین به مرز همچنان ممانعت می‌کنند، اما برای زواری که در مسیر برگشت به مرز مهران مراجعه می‌کنند اتوبوس تا مقصد در نظر گرفته شده و هماهنگی لازم در این راستا توسط کمیته‌های هماهنگی اربعین استان اتخاذ شده است.

فتاحی همچنین به میزان تزریق واکسن کرونا و پوشش بالای ۵۰درصدی تزریق واکسن عمومی در استان اشاره کرد و یادآور شد: بر این اساس دورکاری کارکنان ادارات حذف و تنها مادران باردار و مادرانی که دارای فرزند خردسال زیر ۲سال هستند در هفته یک روز دورکاری به آنان تعلق خواهد گرفت.

وی بر ضرورت همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق استان تاکید کرد و افزود: نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها و اجرای پروتکل‌ها بهداشتی در فرودگاه ایلام، مناطق پرتردد نظیر فروشگاه و نانوایی‌ها و جلوگیری از اجتماع در آرامستان‌ها همچنان در دستور کار قرار گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.