کدخبر : 14005
سه‌شنبه 14 سپتامبر 2021 - 7:56
فاقددیدگاه

تولید ۲۰ فیلم کوتاه در انجمن سینما جوان ایلام

ایلام در مراسم روز سینما در ایلام عنوان شد که از بیست و یک شهریور ماه ۹۹ تا به امروز، یعنی یک سال سینمایی، ۲۰ فیلم کوتاه در انجمن تولید شد.

به گزارش جامک به نقل از ایسنا؛ «عمران خودآموز» در مراسم روز سینما، وظیفه اداره کل را تقویت زیرساخت‌های حوزه سینما دانست و  اظهار کرد: راه اندازی سینما امید، سینما فرهنگ، سینما کلهر و سینما سراب بخشی از تلاش هایی بود که در چند سال اخیر در دستور کار ما قرار گرفت و خوشبختانه هم اینک سه سینمای دیجیتال شامل سینما فرهنگ ایلام، سینما کلهر ایوان و سینما سراب آبدانان در استان فعال است که در مجموع ۵۶۸ صندلی دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به در دست اقدام بودن سه طرح عمرانی در حوزه سینما پیش بینی می شود سرانه صندلی سینما در این استان به یک هزار و ۵۰۰ عدد افزایش یابد، گفت: در سال پیش‌رو سالن آمفی‌تئاتر شهرستان ملکشاهی هم به تجهیزات دیجیتال پخش فیلم مجهز می‌شود و در مجموع توانسته‌ایم در حد توان برای تولید فیلم‌های کوتاه و مستند کمک کنیم اما عامل اصلی موفقیت همت هنرمندان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر از  مدیر  انجمن سینمای جوان به خاطر حمایت از فیلم‌سازان گفت:  فیلمسازان استان با وجود افزایش قیمت تمام شده تولید فیلم، از پای ننشستند و پروژه‌های فیلم‌سازی را به اتمام رساندند که جای تقدیر دارد.

«محمد حاجیان» مسئول انجمن سینمای جوانان استان‌ ایلام‌ با اشاره به اینکه از ده فیلمی که طی سال گذشته در انجمن تولید شد، ۹ فیلم مورد تایید مرکز قرار گرفت، گفت: از بیست و یک شهریور ماه ۹۹ تا به امروز، یعنی یک سال سینمایی، ۲۰ فیلم کوتاه در انجمن تولید شد که تعدادی از آنها در اواخر سال ۹۹ اکران شدند و امشب هم تعدادی از آنها را به نمایش می گذاریم.

«محمد حاجیان» افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام سال گذشته به عنوان اداره نمونه کشوری در زمینه تعامل با انجمن سینمای جوانان شناخته شد و این مسئله مرهون زحمات و نگاه ویژه مدیر کل فرهیخته جناب آقای خودآموز بود.

وی گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ ایلام‌ اولین استانی بود که دوره تعاملی فیلمسازی را با ۲۰ هنرجو آغاز کرد که امیدواریم مورد حمایت های تجهیزاتی، مشاوره ای و معنوی هم قرار بگیرند.

 در این آیین که به همت انجمن سینمای جوانان استان ایلام برگزار شد، از  روح الله اکبری به خاطر کسب تندیس بهترین فیلم از جشنواره بین المللی  فیلم مقاومت در خرمشهر تقدیر و از وحید اسلامی به خاطر حضورش به عنوان استاد راهنمای فیلم های تولیدی تجلیل شد.
همچنین هنرجویانی که فیلم اول خود را ساختند از جمله محمد فرامرزی، سعید اسماعیل بیگی، یحیی پاک طینت، زهرا رضایی حامد منصوریان و ولی کریم نیا تقدیر شد.

همچنین از چهار بازیگر نوجوان  معراج جنگلی، درسا آسال، سبحان آقایی، امیر حسن حاجیان که در فیلم‌ های کوتاه نقش آفرین بودند، تقدیر شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.