کدخبر : 13972
شنبه 11 سپتامبر 2021 - 8:28
فاقددیدگاه

قطب کشاورزی ایلام، تابستانی بدون تولید را سپری کرد

کشاورزان دشت عباس دهلران که آب مورد نیاز خود را از عقبه سد کرخه تامین می کردند بدلیل بحران کم آبی در کشور و تمکین از قانون و صرفه جویی در مصرف آب، تابستان بدون کشاورزی را سپری کردند.

به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بدلیل وجود اراضی مستعد کشاورزی، بهره برداران با انگیزه و ذخایر آب سد کرخه، درسال‌های اخیر با بهره برداری از کانال‌های انتقال آب، زندگی روی خوشی به اهالی روستا‌های مرزی شهرستان دهلران نشان داده و باعث مهاجرت معکوس اهالی، امنیت غذایی و رونق تولید و اشتغال شده است.
تابستان امسال که کشور با بحران کم آبی مواجه شد مردم عرب زبان بخش دشت عباس دهلران دست از کشاورزی کشیدند تا در مرتفع شدن معضل بی آبی خوزستان مساعدت کرده باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، گفت: در پی انجام نشدن کشت تابستانه که کشت دوم در دشت عباس محسوب می‌شود، و عمدتا به ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای اختصاص دارد، بالغ بر ۱۰۰ هزار تن تولیدات استان کاهش یافت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از عقبه سد کرخه در شهرستان دهلران گفت: یکی از وظایف اصلی کمیسیون تخصصی کشاورزی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی مناسب، حضور در مناطق مختلف کشور است .

عسگری ضمن قدردانی از صبوری و قانونمندی کشاورزان این منطقه ابراز امیدواری کرد: با رایزنی و دیدار با وزرای نیرو و کشاورزی مشکل تامین آب ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت عباس در هفته آینده برطرف شود.

حجت الاسلام جعفری رئیس کمیته آب این کمیسیون نیز به بحران کم آبی کشور اشاره کرد و افزود: اصلاح الگوی کشت، مصرف بهینه از منابع آب و مدیریت مصرف می‌تواند علاوه بر پایداری تولیدات کشاورزی به کاهش مشکلات ناشی از کم آبی نیز کمک کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.