کدخبر : 13927
دوشنبه 6 سپتامبر 2021 - 13:52
فاقددیدگاه

چاه ۴۴ دهلران حفاری و تکمیل شد

چاه شماره 44 دهلران در استان ایلام با بهره‌گیری از تجهیزات سرچاهی ساخت داخل با دبی اولیه یک هزار و 500 بشکه در روز آماده بهره‌برداری شد.

مسعود اسمعیلی، مجری طرح‌های توسعه تنگ‌بیجار و استمرار و نگهداشت تولید میدان‌های غرب کشور گفت: عملیات حفاری چاه شماره ۴۴ دهلران در مسیر اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت این میدان در دستور کار قرار گرفت و مطالعات و اجرای فعالیت‌های زیرسطحی و حفاری این چاه توسط مهندسان و کارشناسان امور فنی این شرکت پیگیری و محقق شد.
وی افزود: این چاه با نصب تسهیلات و شیرآلات سرچاهی، شن‌گیر (StoneTrape)، خطوط لوله درون واحدی و ایجاد جاده دسترسی و خطوط لوله جریانی انتقال به طول بیش از ۱۰ کیلومتر، نفت استحصال‌شده را برای فرآورش به واحد نمک‌زدایی دهلران انتقال می‌دهد.
مجری طرح‌های توسعه تنگ‌بیجار و استمرار و نگهداشت تولید میدان‌های غرب کشور یادآور شد: دبی و تولید اولیه چاه شماره ۴۴ دهلران روزانه یک هزار و ۵۰۰ بشکه است که با پیش‌بینی‌های انجام‌شده تولید واقعی این چاه در آینده‌ای نزدیک افزایش می‌یابد.
به گفته اسمعیلی، به‌منظور افزایش تولید از این میدان، تکمیل چهار حلقه چاه دیگر نیز در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال عملیاتی شوند.
میدان نفتی دهلران از جمله میدان‌های مشترک در غرب کشور است که در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب قرار دارد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.