کدخبر : 13875
جمعه 27 آگوست 2021 - 23:27
فاقددیدگاه

نگارخانه زنده یاد بهمن نظری در چرداول گشایش یافت‌

ایلام نگارخانه زنده‌یاد «بهمن نظری» در مجتمع فرهنگی هنری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شهر سرابله گشایش یافت‌.

«عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه تمرکز ما در مدیریت فرهنگی استان در چهار سال گذشته بر روی توسعه زیرساخت های تخصصی بوده است، تاکید کرد: این زیرساخت ها راه را برای ادامه حرکت اصحاب فرهنگ و هنر باز می‌کند و امیدواری را در میان آنها به وجود می‌آورد، نگارخانه زنده یاد بهمن نظری سومین نگارخانه ای است که طی مدت اخیر در استان افتتاح می شود.
وی گفت: ایجاد و فراهم سازی زیرساخت های حوزه فرهنگ، مقدمه ای برای جهش در دیگر حوزه ها است و باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: به رسم و سنت دیرینه پاسداری و قدرشناسی از بزرگان و نام آوران، نامگذاری زیرساخت های فرهنگی به نام مشاهیر و هنرمندان استان گامی کوچک در انجام وظیفه ما است، از این رو نخستین نگارخانه استان به نام استاد علی اشرف صندوق آبادی و نخستین تماشاخانه تخصصی تئاتر استان به نام زنده یاد علی باسره نامگذاری شد.
خودآموز تبیین کرد: جایگاه و کارنامه هنری زنده یاد بهمن نظری ما را بر آن داشت تا نخستین نگارخانه شهرستان چرداول به اسم این هنرمند ارجمند نامگذاری شود، ایشان ده ها افتخار ملی و بین المللی را در عرصه هنرهای تجسمی و انیمشین را در کارنامه خود داشت و آثارش تجلی نبوغ خاص ایشان بود.
وی خاطرنشان کرد: جا دارد از نقش به سزای انجمن هنرهای تجسمی استان ایلام که در پیگیری روند ساخت و گشایش و نامگذاری این نگارخانه موثر بود، تشکر کنم.
استاد صندوق آبادی قائم‌مقام انجمن خوشنویسان ایران نیز با اشاره به جایگاه هنری و با ارزش زنده یاد بهمن نظری تاکید کرد: نامگذاری مکان های فرهنگی به نام مفاخر هنری استان امری لازم و اجتناب ناپذیر است، زیرا جوانان هر چه بیشتر با الگوهای فرهنگی و هنری خود آشنا می شوند.
وی تاکید کرد: بهمن نظری در طرّاحی،هنرمندی چیره‌دست بود و در نقّاشی، مجسمه‌سازی، انیمیشن و.. از نوابغ، زبدگان و نخبگانِ هنر امروز بود. با همه‌ی رنجها از پای ننشست. قلم را بر زمین نگذاشت و دستانِ بهارگسترش را به زانو نگرفت.
کوشید و جوشید و درخشید.
گفتنی است نمایشگاه مشترک هنرمندان شهرستان چرداول نیز با آثاری از عبدالحسین خانشیری، فریده منصوری، رقیه علی کرمی در حوزه طراحی، نقاشی و خوشنویسی تا پایان هفته دولت در این نگارخانه مستقر است‌.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.