کدخبر : 13848
سه‌شنبه 24 آگوست 2021 - 8:26
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

۷۱۴ میلیارد تومان به شهرداری های ایلام تزریق شد

استاندار ایلام گفت: بیش از ۷۱۴ میلیارد تومان در دولت یازدهم و دوازدهم بمنظور توسعه زیرساخت ها و اقدامات عمرانی به شهرداری‌های این استان تزریق شده که از این میزان سهم شهر ایلام ۱۴۷ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد نوذری شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر ایلام با قدردانی از اعضای شورای پنجم و شهردار قبل بخاطر تلاش ها و خدمات مطلوبی که در سیمای شهر ایلام بوجود آمد، ابراز داشت: نگاه اعتدالی، مستدل و کارشناسی مبتنی بر دانش تخصصی در شورا یک ضرورت به شمار می آید.

وی با تاکید بر نگاه سیستمی و تخصص محور مبتنی بر تجربه و دانش، شورا را به یک شمشیر دولبه تعبیر کرد که حرکت بر مدار آن نیازمند تعادل است که گاهی تصمیمات آن منجر به یک اتفاق خوب و گاهی هم شاید منجر به ایجاد چالشی بزرگ می‌ شود.

استاندار ایلام ادامه داد: ضرورت دارد اعضا جدید با وحدت و همدلی در امور، زمینه رویکردی کارآمد که هم رضای خدا و هم رضای خلق را در پی داشته باشد را در جامعه شهری ایلام فراهم آورند.

نوذری بزرگترین آفت جامعه امروز را ترجیح منافع ایلی بر خرد جمعی عنوان کرد و یادآور شد: ساختار سنتی جامعه، بافت قبیله ای و رفتارهای ایلی و طایفه‌ای برخی بازیگران سیاسی باعث شده که کارکرد احزاب کمتر دیده شود و در عمل کار سیاسی مغفول بماند که این یک آفت است. 

وی ایلامیان را مردمی مهمان نواز، بزرگ و صادق دانست و گفت: در آنجا که منافع ایلی بر منافع جمعی تعارض پیدا می کند و سیاست قربانی می شود، مردم و گروه‌های سیاسی با هدف توسعه محوری و پیشرفت از تضاد منافع جلوگیری کنند و با زعامت نخبگان، دیگران را به پرهیز از این مسایل تشویق و زمینه حل اختلافات در جامعه را فراهم آورند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حلقه گمشده جامعه امروز ما قانون است، افزود: قانون ملاک کار و عمل است، حتی قانون بد از بی قانونی بهتر است چرا که همه مسایل و مشکلات جامعه در یک کلمه خلاصه می شود و آنهم قانون است که باید در همه روابط، رفتارها، عکس العمل ها ملاک عمل و معیار سنجش قرار گیرد.

نوذری تاکید کرد: مصوبات شورا که چارچوب اساسی برای کار شهرداری است باید مبتنی بر قانون و بر پایه نگاه سیستمی استوار باشد به گونه ای که هم ابعاد فرهنگی، اجتماعی در نظر گرفته شود و هم چالش های احتمالی را پیش بینی کند.

وی اضافه کرد: به هر میزان در چارچوب قانون، ضوابط و با رعایت پیوست ها نگارش شود به همان میزان شورا ها کارایی خواهند داشت.

استاندار ایلام با بیان اینکه مسوولیت، چیزی جز خدمت به خلق نیست، اظهار داشت: به رغم چالش ها، موانع و مشکلات پیش روی دولت در طول هشت سال گذشته، بیش از ۷۱۴ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان تزریق شده که مبلغ ۴۵۷ میلیارد تومان آن در دولت دوازدهم بوده است و در مجموع بیش از ۱۴۷ میلیارد این اعتبارات به شهرداری ایلام اختصاص داده شده که در نوع خود بی نظیر بوده و خدمات مطلوبی هم برای شهروندان ارایه گردیده است. 

نوذری در بخش سوم سخنان خود با تاکید بر نگاه توسعه محور و بهره گیری تلفیقی از دانش، تجربه و انرژی جوانی و با پرهیز از حواشی ابراز امیدواری کرد: شورای ششم منشا خدماتی مفید برای شهروندان و باقیات و صالحاتی برای خود اعضا منتخب خواهد بود.

وی در پایان از شوراهای منتخب شهر ایلام خواستار توسعه المان‌های شهری، ساماندهی ورودی و خروجی های شهر و تغییر چشم انداز آنها، ایجاد پارکینگ در مرکز شهر، ایجاد پارک بانوان، توسعه فضای سبز در شهر، راه اندازی مرکز پایش تصویری به منطور مدیریت به موقع اتفاقات و کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه طرح جامع و تفصیلی شهر ایلام و توجه به حاشیه نشینی و رفع معظلات، و نیز بهره گیری از دانش و تجارب شهرداران موفق کشور در استان شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.