کدخبر : 13842
سه‌شنبه 24 آگوست 2021 - 8:04
فاقددیدگاه

تاکید بر لزوم توجه ویژه به صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها

رئیس کل دادگستری ایلام بر لزوم توجه ویژه به صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها تاکید کرد.

به گزاش جامک به نقل از میزان؛ رئیس کل دادگستری استان ایلام در جمع قضات و کارمندان دادگستری شهرستان دهلران در بازدید از شعب و واحد‌های مختلف دادگستری شهرستان دهلران ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات بی شائبه قضات و کارمندان این حوزه قضایی، بر توجه بیش از پیش به درخواست‌ها و تظلم خواهی مراجعین تاکید کرد و افزود: توجه به خواسته‌ها و استماع سخنان مراجعین و تکریم آنان در عین رعایت استقلال قضایی از سیاست‌های محوری دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی دادگستری استان ایلام، اقدام در جهت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی است که در همین راستا با توجه به استفاده از فناوری‌های نوین مانند سامانه مدیریت پرونده‌ها و ابلاغ اوراق قضایی و برگزاری جلسات محاکم به صورت الکترونیک، میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌ها در استان کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام همچنین خواستار تلاش مضاعف و کار جهادی به منظور تسریع در روند تحقیقات، رسیدگی دقیق به پرونده‌ها و اجرای به موقع احکام شد و بر لزوم توجه ویژه به صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها تأکید کرد.

دهقانی هدف از بازدید‌های سرزده و میدانی را بررسی ملموس و محسوس مشکلات همکاران و همچنین استماع خواسته‌ها و پیگیری مطالبات مراجعین و ارزیابی روند رسیدگی‌های قضایی عنوان کرد.

وی همچنین در این بازدید با تعدادی از مراجعین به دادگستری شهرستان دهلران به صورت مستقیم و رو در رو گفتگو کرد و ضمن بررسی درخواست‌ها و مشکلات آنان، حسب مورد و مطابق قانون دستورات لازم را ابلاغ کرد.

گفتنی است رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و معاون قضایی رییس کل، دهقانی را در این بازدید همراهی و از بخش‌های مختلف حوزه قضایی شهرستان دهلران بازرسی کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.