کدخبر : 1361
سه‌شنبه 2 فوریه 2016 - 14:17
فاقددیدگاه
رئيس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان ايلام

شروع دوران پسا تحریم و وزیدن نسیم امید به پرچم صنعت

با شروع دوران پسا تحريم نسيم اميد و نشاط به سمت سرمايه گذاري در حوزه صنايع داخل كشور وزيدن گرفته است.

با شروع دوران پسا تحریم نسیم امید و نشاط به سمت سرمایه گذاری در حوزه صنایع داخل کشور وزیدن گرفته است.

یاراله نصیری در جلسه شورای معاونین سازمان با اشاره به آثار و تبعات زیان بار تحریم های چندین ساله بر بخش تولید و صنعت کشور گفت: تحریم ها موجب قطع رابطه مالی و تکنولوژی صنعت کشور از شریان های حیاتی جهان گردید. رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام اظهار داشت: تحریم های ظالمانه هزینه های سربار زیادی را بر بخش صنعت کشور تحمیل نمود.

این مسوول ادامه داد: علاوه بر افزایش هزینه های سربار، تاخیر در ورود ماشین آلات، طولانی شدن زمان اجرای پروژه های صنعتی، کاهش قابل توجه قدرت انتخاب ماشین آلات مدرن، محدویت ورود تکنولوژی و همچنین اجبار به خرید ماشین آلات از کشورهای بی نام و نشان و غیر صنعتی، صدمات گسترده ای به پیکره بخش تولید و صنعت کشور وارد نموده است.

یاراله نصیری خاطر نشان کرد: اقدامات ارزشمند دولت یازدهم در راستای تنش زدایی و اتخاذ تدابیر اندیشمندانه در روابط بین الملل و سیاست خارجی و فضای مناسب اقتصادی ایجاد شده در پسا تحریم، باعث کاهش هزینه های سربار تولید و تسهیل در گشایش Lc برای خرید ماشین آلات خارجی، استفاده از مزایای شرکت های بیمه ای بین المللی، ورود آسان کارشناسان و نیروهای متخصص خارجی، فراهم شدن بستر مناسب برای بهره گیری از سرمایه گذاری های خارجی واستفاده از تکنولوژی های برتر کشورهای صاحب نام در بخش صنایع مادر و پیشرو، زمینه رشد و شکوفایی صنعت را فراهم گردیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بیان داشت: خوشبختانه روزنه های امید در جامعه باز شده است و فضای نشاط و امیدواری نیز به حوزه سرمایه گذاری های صنعتی برگشته است.

وی با اشاره به مهمترین اثر مثبت رفع تحریم ها بر حوزه صنعت گفت : بالا رفتن انگیزه مدیران واحدهای تعطیل و نیمه فعال در جهت نوسازی، تغییر ساختار و فعال سازی مجدد خطوط تولید از جمله موارد قابل توجه هست.

این مسوول در خصوص احیاء کارخانجات غیر فعال گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی که سالهاست تعطیل شده اند در حال بازگشت به چرخه اقتصادی و شروع فعالیت هستند. وی در این زمینه اضافه کرد: در روزها و هفته آتی اخبار خوشحال کننده ای پیرامون واحدهای تعطیل احیاء شده به اطلاع مردم شریف استان رسانده می شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.