کدخبر : 13533
چهارشنبه 14 جولای 2021 - 10:02
فاقددیدگاه

ایجاد آبشخور برای حیوانات حیات وحش در طبیعت ایلام

معاون فنی محیط زیست ایلام گفت: به خاطر شرایط موجود کم آبی و خشکسالی در صورتی که در بخشی از محیط زیست چشمه‌ای خشک شده باشد و احتمال تشنه ماندن حیوانات وجود داشته باشد، محیط زیست آبشخورهایی را در این مناطق ایجاد می‌کند.

جامک: محمدی معاون فنی محیط زیست ایلام گفت: از اوایل خرداد ماه سال جاری به دلیل گرمای بیش از حد هوا و خشک شدن تعدادی از چشمه‌ها در طبیعت سعی کردیم به طرق مختلف به حیوانات آبرسانی کنیم؛ اما در ماه جاری شدت گرمای هوا بیشتر شد و به همین خاطر شرایط برای حیوانات موجود در حیات وحش بغرنج‌تر و بحرانی‌تر شده است.

وی افزود: به خاطر شرایط موجود کم آبی و خشکسالی، محیط بانان در شهرستان‌های مختلف استان از روستاهای مختلف بازدید می‌کنند؛ در صورتی که در بخشی از محیط زیست چشمه‌ای خشک شده باشد و احتمال تشنه ماندن حیوانات وجود داشته باشد، محیط زیست آبشخورهایی را در این مناطق ایجاد می‌کند. 

معاون فنی محیط زیست ایلام گفت: در معابر صعب‌العبور آبرسانی به صورت دستی انجام می‌شود و در جاهایی که امکان استفاده از ماشین وجود داشته باشد از تشکل‌های مردم نهاد هم کمک گرفته میشود و تمام شهرستان‌های استان در این زمینه فعال هستند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.