کدخبر : 13335
جمعه 25 ژوئن 2021 - 14:14
فاقددیدگاه
بازرس کل استان ایلام؛

مردمی کردن بازرسی اولویت اصلی ماست

مهدی اصلانی اظهار داشت: هر زمان امور را به مردم محول کردیم، موفق تر بوده ایم. وی تصریح کرد: تاکید بر ارتباط با رسانه و آحاد نهادهای مردمی، در جامعه ای که خبرنگاران چشم بینایی جامعه باشند آن جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

جامک؛ بازرس کل استان ایلام در نشست خبری  با بیان اینکه یکی از مهم ترین نقش های اصحاب رسانه و مطبوعات استان امید آفرینی در بین آحاد جامعه است، اظهار کرد: از باب مأموریت نظارت همگانی این بستر را فراهم می کنیم که ارتباط با رسانه ها، دانشگاه ها و نخبگان جامعه بستری است که از طریق ان، بتوانیم نظارت همگانی را در جامعه جاری و ساری کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر زمان که مردم را در امور و کارها ورود  کرده‌ایم در کار ها موفق تر بوده ایم، تصریح کرد: تاکید بر ارتباط با رسانه و آحاد نهادهای مردمی، در جامعه ای که خبرنگاران چشم بینایی جامعه باشند آن جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

اصلانی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور به استناد اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منطور نطارت بر حسن حریان امور و اجرای  صحیح قوانین در دستگاه های اداری تشکیل و زیر نظر رئیس قوه قضائبه فعالیت می کند و بر اساس قانون تشکیل سازمان، نظارت و بازرسی به سه صورت بازرسی برنامه ای به صورت مستمر و مداوم بر اساس سیاست ها و حط  مشی کلی نظام، فوق العاده بر اساس ضرورت و حسب دستور با درخواست مقامات  مجاز و  موردی به دستور رئیس محترم سازمان و مقامات مجاز از طرف ایشان در موارد  ضروری و مشخص انجام می شود.

مدیرکل بازرسی استان ایلام در ادامه با اشاره به عملکرد این سازمان در استان، گفت: در سه ماه اول سال جاری، ۴۹۱ مورد شامال ۲۳۱ شکوائیه و ۲۶۰ اعلامیه از سوی سازمان بازرسی کل استان پیگیری شده است، همچنین در این مدت به ۳۴ مناقصه عمومی و ۲ مناقصه محدود ورود پیدا کرده و در این رابطه تعداد ۹ مورد از مجموع معاملات در دستگاه های اجرایی به ارزش بیش از ۷۶ میلیارد ریال تجدید و تعداد ۲ معامله نیز به ارزش ۷۲ میلیارد ریال لغو شده است.

وی با بیان اینکه بحث تنظیم بازار یکی از دغدغه های سازمان بازرسی استان در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری به منظور  توجه به معیشت مردم بوده است، یادآور شد: در این راستا نیز  نظارت بر نحوه توزیع مرغ در استان در دستور کار قرار گرفت و هشدارها و تذکرات لازم در این زمینه به دستگاه های اجرایی ابلاغ گردید.

اصلانی با اشاره به اینکه  معرفی کشتارگاه های استان به اداره کل تعزیرات حکومتی و محکومیت آنها به مبلغ ۱۷۲ میلیون ریال به واسطه افزایش غیرقانونی مرغ زنده در راستای تنظیم بازار انجام شده است، گفت: شناسایی ۶ واحد خرده فروشی مرغ گرم به دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم درج قیمت به مبلغ ۳۹۴ میلیون ریال و معرفی به اداره کل و شناسایی و معرفی تعداد ۸۹ واحد مرغداری متخلف به ارزش ۱۱۳ میلیارد ریال به اداره کل تعزیرات حکومتی از دیگر فعالیت های این سازمان در راستای تنظیم قیمت و توزیع مرغ در بازار بوده است.

مدیرکل بازرسی استان ایلام با اشاره به اینکه به پیگیری های انجام شده میزان توزیع مرغ قبل از اقدامات و پیگیری های این سازمان، حدود۱۵ تا۲۰ تن بوده است، افزود: این در حالی که میزان تولید مرغ در استان سه برابر میزان مصرف در استان بوده است و با پیگیری ها و نظارت های عمل به آمده میزان توزیع مرغ در سطح استان در حال حضار به روزانه ۴۵تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز استان ایلام علاوه بر اینکه تامین ۱۵تا ۲۰تن مرغ برای سایر استان های کشور از جمله خوزستان و کرمانشاه را هم در توان دارد، افزود: استان ایلام هم می تواند نیاز داخلی خود را تأمین کند و هم به سایر استان های کشور صادر کند که این امر در سایه همدلی و نظارت دستگاه های نظارتی و اجرایی انجام شده است.

اصلانی، معرفی کارخانه آجر در یکی از شهرستان های استان به اداره کل تعزیرات حکومتی و محکومیت آن به مبلغ ۳۴۲ میلیون، پیگیری توزیع میزان ۲۳۱ کیسه معادل بیش از ۹ تن آرد در یکی از شهرهای استان و  بین نانوایی ها و پخت نان در شهر و تجدید مناقصه اجرای فعالیت های خدماتی و پشتیبانی در یکی از دستگاه های اجرایی استان با برآورد۳۰  میلیارد ریال به واسطه عدم مجوز قانونی افزایش تعداد نیرو از دیگر فعالیت های این سازمان در ۳ه ماهه اول سال جاری بوده است.

مدیرکل بازرسی استان ایلام ادامه داد: همچنین در سال ۹۹ تعداد ۲۶ پرونده ناشی از  بازرسی های برنامه ای و ۸۶ پرونده مربوط به بازرسی های موردی تشکیل شده که همه پرونده های نظارت های برنامه های با درصد اجرای صد در صدی به مبادی قانونی و قضایی ارسال شده است، در سال ۹۹ همچنین تعداد احکام تخلفات صادره  ۹۲ نفر بوده و احکام کیفری برای ۱۱ نفر از این متخلفان در دستگاه های اجرایی صادره شده است.

اصلانی با بیان اینکه  در سال ۹۹ نیز تعداد پیشنهادهای اجرا شده ناشی از انجام بازرسی های همکاران سازمان بازرسی استان شامل ۴۳۸ پیشنهاد اجرایی و ۵۱۶ تذکر و توصیه به دستگاه های اجرایی استان بوده است، گفت: همچنین در سه ماه اول سال جاری  تعداد پرونده های کیفری وارده به این سازمان در سطح کارشناس ۳۵، در سطح رئیس، معاون و مدیر ۵ و در سطح مدیرکل و مدیر عامل ۲ پرونده بوده است که برای ۱ نفر در سطح کارشناس و ۱ نفر در سطح رئیس، معاون و مدیر  و در سطح مدیرکل و مدیرعامل نیز ۱ نفر قرار مجرمیت صادر شده است.

اصلانی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان یکی دیگر از اموری بوده است که در سازمان بازرسی استان به طور جدی دنبال شده است، گفت: در این راستان نیز مشکلات ۵۰ واحد تولیدی از طریق مجموعه دستگاه قضایی استان از جمله دادستانی،دادگستری و ستاد رفع موانع تولید دستگاه قضایی استان پیگیری شده و خوشبختانه با پیگیری های انجام شده به چرخه تولید بازگشته اند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت ها، بازرسی ها و گزارش های سازمان بازرسی جنبه بازدارندگی برای متخلفین خواهد داشت و موجب می شود که زمینه تخلفات اداری در سطح دستگاه های اجرایی کاهش یابد و در راستای نظارت همگانی تلاش شده است که از تمام ظرفیت های اقشار مختلف مردم به ویژه نخبگان، اساتید، دانشجویان و رسانه ها در این زمینه استفاده شود و سازمان بازرسی استان آماده دریافت گزارشات مردمی برای پیگیری های لازم است./ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.