کدخبر : 13332
پنج‌شنبه 24 ژوئن 2021 - 23:13
فاقددیدگاه

آیا ایلام آبستن حوادث ناگوار است؟!

با گذشت یک هفته از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، فضای عمومی استان چنان ملتهب و نگران کننده هست که هر لحظه بیم اتفاقات ناگوار می رود.

🔹بدون تردید هر گونه تخلفات انتخاباتی مخصوصا خرید و فروش رای پدیده مذموم و مورد پذیرش هیچ جریان و گروه مدنی نمی باشد. اعتراض حق قانونی همه کاندیداها است. خوشبختانه بستر و زمینه لازم برای این مهم فراهم بوده و تعدادی از این افراد در کمال آرامش و رعایت اخلاق با استفاده از این ظرفیت اعتراضات خود را اعلام کرده و منتظر نتیجه هستند.

🔹اما انتشار کلیپ سخنان یکی از کاندیداهای ناکام در دفتر نماینده ولی فقیه و توهین های آشکار وی به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و بازنشر گسترده این کلیپ در سطح برخی گروه های تلگرامی ایل نماینده، واکنش های بسیار بد و خطرناکی برجای گذاشته است.

🔹فراخوان مردم برای راهپیمایی اعتراضی توسط برخی کاندیداها، تشکیل کمپین ها و تبدیل شدن فضای این کمپین ها به مجادله های تند و توهین آمیز، حجم بالای تولید محتواهای تحریک آمیز در سطح برخی کانال های خبری و حتی گروه‌های تلگرامی، عدم تلاش و نبود برنامه توسط مسئولین اجرایی برای آرام کردن فضای استان، بسیار نگران کننده است.

🔹تقطیع اظهارات برخی مسئولین و دلسوزان استان با هدف جریان سازی رسانه ای و متاسفانه تبدیل شدن این مطالب ناقص به خوراک برخی رسانه های مخالف و معاند نظام، استان ایلام را به کانون تولید اخبار ناخوشایند انتخاباتی تبدیل نموده است.

🔹به نظر می رسد جریانی دست به دست هم داده تا فضای استان را ملتهب کند. این جریان تمام انرژی خود را برای قرار دادن ایلات بزرگ ایلام مقابل همدیگر به کارگرفته و در حال گل آلود کردن فضای شهر با استفاده از غیرتی نمودن جوانان در سطح رسانه های اجتماعی هستند.

🔹نکته مهم و اساسی اینکه کسانی الان در کمپین ها در حال دمیدن بر این آتش هستند؛ هنوز استوری های قبل از انتخابات آنان برای تشویق مردم به رای ندادن وجود دارد! قطعا این ها دغدغه شورای شهر و استان ندارند بلکه اهداف دیگری در سر می پرورانند که هم کاندیداها و هم برخی فعالان رسانه‌ای بایستی هوشیار باشند.

🔹بدون تردید موضع گیری به موقع و تاثیرگذار مدیر کل اطلاعات که قانون را فصل الخطاب رسیدگی به اعتراضات دانست و همچنین تاکید نماینده ولی فقیه بر این مسئله در جلسه ای که با کاندیداهای معترض برگزار نمود و از همه مهمتر نظارت بیشتر پلیس فتا بر تولید محتواهای تحریک آمیز توسط افراد غیر رسانه ای که اهداف دلسوزانه ندارند، می تواند از وقوع هرگونه اتفاقات بد جلوگیری کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.