کدخبر : 13261
سه‌شنبه 15 ژوئن 2021 - 8:12
فاقددیدگاه
سید ابراهیم رئیسی:

باید به وضعیت اقتصادی مردم ایلام بصورت ویژه نگاه شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه بایستی به وضعیت اقتصادی مردم ایلام توجه شود،گفت: آمایش سرزمینی ، وضعیت اقتصادی ، کشاورزی و گردشگری باید در استان ایلام بصورت ویژه نگاه شود.

به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری موج؛ سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت و گو با شبکه استانی ایلام افزود: ایجاد شبکه ریلی و اتصال آن به شبکه ریلی کشورعراق از مزیت های استان ایلام است که هم در جهت تردد مسافر و ترانزیت کالا موثر واقع می شود و گردشگری سلامت می تواند به جایگاهی برای حضور اتباع عراقی و درآمدزایی در استان ایلام تبدیل شود.

وی به تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه آزاد مهران که برای ایلام اعلام شده است باید تبدیل به مرکز صادرات به کشور عراق شود و در منطقه آزاد باید به دنبال ایجاد واحدهای تولیدی برای صادرات بیشتر به عراق باشیم و نباید این منطقه به محلی برای واردات صرف کالاهای خارجی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه همچون همه مناطق زاگرس نشین، ایلام به عنوان عروس زاگرس شناخته می شود و جنگل های بلوط را باید صیانت، حفظ و ارتقا داد واین جنگل ها باید حفظ شود،تصریح کرد:ایلام سرشار از منابع غنی همچون نفت و گاز و محصولات کشاورزی متنوع است که لازمه بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها، ایجاد زنجیره ارزش این تولیدات است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:استعدادهای بسیاری برای ایلام وجود دارد، نباید چهره استان با فقر، نداشتن و بیکاری و مشکلاتی که مردم دارند، بد جلوه کند، استان ایلام می تواند شرایطی را بگذراند که وضعیت مردم تغییر کند، کشاورزی، دامپروری و صنعت گردشگری از موضوعاتی است که استان می تواند فعال شود.

حجت الاسلام رئیسی  افزود:درصد بالایی از ذخائر نفتی و گازی کشور در این استان قرار دارد و این عدالت نیست که مردمی که بر روی ذخائر نفت و گاز زندگی می کند، وضع معیشتشان خوب نباشد، این جزءبدیهیات است که درصدی از درآمدها باید به رفع محرومیت و مشکلات و اشتغال در استان اختصاص یابد.

وی اظهار داشت:استانی که رزمندگان و مردم آن در زیر موشک باران و بمباران دشمن دفاع و مقاومت کردند، ای کاش قدم های جدی تری در خصوص رفع مشکلات استان برداشته می شد باید فاصله ای که بین وضع موجود و ایده ال وجود دارد، از بین رود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: باید زنجیره ارزش را برای تولیدات کشاورزی فعال و دامپروری را به صورت صنعتی در استان پیگیری کرد و در بخش های دیگر هم باید کمک کنیم که دامپروری علاوه بر تأمین نیازهای استان برای کشور موثر باشد.

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت:طرح مهار آب های گرمسیری که رهبر معظم انقلاب اعتباراتی را اختصاص دادند، باید تکمیل شود، بحث مهم صادرات تولیدات استان و کشور در مرز با عراق باید پیگیری و این استان زمینه بسیار مناسبی برای گسترش مناسبات تجاری با کشور عراق را مهیا کند.

وی به معضل ریزگردها اشاره و تصریح کرد: مساله محیط زیست و ورود ریزگردها مردم را رنج می دهد، بخشی از این مشکل در زمینه عراق است، ولی باید ساز و کاری را مهیا کنیم که محیط زیست در امان باشد ، مهار ریزگردها و گرد و غبار امر مهم و ضروری است و باید کار اساسی در این خصوص صورت گیرد، بحث ریزگردها تهدیدی برای سلامت مردم است که باید این مشکل حل شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد:راه های ارتباطی از جمله ریلی و بزرگراهی نیز از دیگر نیازهای اساسی استان ایلام است که باید به سرعت شکل گیرد،اگر بحث زیارت فعال شود خاص اربعین نیست و در تمام طول سال این مهم باید گسترش یابد و آزادراه هایی که به مرز منتهی می شود برای تسهیل در تردد زوار و همچنین صادرات کالا و تردد کامیون ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اقداماتی صورت گرفته است، اما کافی نیست و بحث کالا و مسافر مساله مهمی است که در مرزهای ایلام و مهران باید به سهولت انجام شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که ایلامیان با حضور پرشور در انتخابات پیش رو، نقش آفرین باشند تا بتوانیم با کمک مردم‌ قدم های بزرگی را بویژه درحوزه های اقتصادی برای کاهش مشکلات معیشتی برداریم.

حجت الاسلام رئیسی افزود:به خانواده معظم شهیدان و ایثارگران ادای احترام می کنم ، ایثارگری، مقاومت و رشادت در تمام مردم استان موج می زند، ۳ هزار شهیدی که استان تقدیم انقلاب کرد، همه ما را در مقابل شجاعت و مقاومت مردم استان به خضوع وا می دارد.

وی اظهار داشت: مردم سلحشور ایلام همواره میزبان زوار اربعین بوده و در ایام اربعین، استان به ویژه شهر مهران جلوه ای از میزبانی مردم استان در زوار اربعین و اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

وی ادامه داد: نقش آفرینی جدی در انتخابات و در حوزه اقتصادی می تواند منطقه را تحت تأثیر قرار دهد و بخصوص جایگاه بسیار ویژه ای که ایلام در ارتباط با عراق دارد، می تواند ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه یافتگی برای استان ایلام ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم، فرهیختگان و اندیشه ورزان این استان کارهای مورد نیاز ایلام از جمله مشکلات معیشتی، بیکاری و مشکلات و دغدغه های فرهنگیان ، کارگران را رفع کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه  ایلام در حوزه دفاع مقدس خوش درخشید و در این انتخابات نیز تأثیرگذار خواهد بود،گفت:بدون شک این حضور پشتوانه ای عظیم برای توسعه صادرات ، افزایش تولید و رفع بیکاری در کشور، برگشت اعتماد مردم به دولت، رفع آسیب ها از سفره مردم، اشتغال و کار و تلاش برای مردم به دنبال خواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.