کدخبر : 13176
دوشنبه 7 ژوئن 2021 - 23:31
فاقددیدگاه
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

ایلام باید در اولویت اتصال به شبکه ریلی کشور قرار گیرد

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان نفت خیز ایلام باید در اولویت اتصال به شبکه ریلی کشور قرار گیرد.

جامک: علی اکبر بسطامی در جلسه شورای اداری با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در ایلام؛ با گرامیداشت یادو خاطره ۷۲ شهید شهرستان ملکشاهی و ۱۵۰ شهید شهرستان ایوان اظهار داشت: رژیم منحوس بعثی در ۱۷ و ۱۸ خرداد ۱۳۶۴ با بمباران ملکشاهی و ایوان لکه ننگی در تاریخ جنگ ۸ ساله برجای گذاشت.

بسطامی با انتقاد از عدم دعوت اهالی رسانه در سفر رئیس مجلس به استان گفت: رسانه ها با دلسوزی زبان گویای جامعه هستند و نباید نسبت به این قشر زحمتکش بی مهری شود.

وی سپس به مسئله راه‌های ارتباطی استان به عنوان مهمترین عامل توسعه اشاره و بیان کرد: عدم اتصال ایلام به شبکه ریلی ظلمی در حق مردم بوده و ادامه داد: استان های نفت خیز و گاز خیز بر اساس مفاد قانون باید در اولویت اتصال به شبکه ریلی کشور باشند، اما این موضوع در خصوص استان ایلام اجرا نشده است.
نماینده ایلام در مجلس گفت: جاده کرمانشاه – حمیل – ایلام با توجه به طبیعت کوهستانی برای رانندگان و مسافران به قتلگاه تبدیل شده و باید روند چهار بانده شدن این مسیر شتاب گیرد.

بسطامی با اشاره به بروز سیل ویرانگر در منطقه عرب رودبار گفت: رودخانه بزرگ سیمره به منشا خیر و آبادانی برای سایر استان ها تبدیل شده است ولی در منطقه عرب رودبار به دلیل بروز سیل، زمین های زراعی و مسکونی مردم به زیر آب رفته و معیشت مردم به خطر افتاده است که باید هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکلات ساکنان این منطقه اقدام شود.

وی به اهمیت اشتغالزایی بازارچه های مرزی پرداخت و همچنین خواستار فعال شدن بازارچه های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی شد و گفت: منطقه آزاد مهران که بعد از سالها با ۷ هزار هکتار تصویب شده است، انتظار داریم در مسیر درست هرچه زودتر وارد فاز بهره برداری شود.

بسطامی یکی از مزیت های استان را وجود میدان مشترک نفتی چنگوله برشمرد و یادآور شد: در صورت بهره برداری از این میدان برای سه هزار نفر شغل ایجاد می شود. وی یادآدور شد: نگاه تمامیت خواه نداریم اما از مطالبه رعایت عدل در خصوص مردم شریف استان ایلام برای اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه با موضوع بومی گزینی در پروژه های صنعت نفت و گاز و توجه به اشتغال جوانان و نیروی انسانی این منطقه، کوتاه نخواهیم آمد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استمهال بدهی بانکی واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا با توجه به ادامه یافتن شیوع این ویروس و تعطیلی مشاغل مختلف، تاکید کرد.

وی اظهار داشت: شیوع این ویروس زندگی بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار داده است و تعداد زیادی نیز بیکار شده اند که باید اقدامات جبرانی برای کمک به این افراد اندیشیده شود.
رییس مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه وارد استان ایلام شد و مورد استقبال استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.