کدخبر : 13121
سه‌شنبه 1 ژوئن 2021 - 8:45
فاقددیدگاه

۴۰ میلیارد ریال بودجه به شهرداری چوار اختصاص یافت

شهردار چوار گفت: سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بودجه به شهرداری این شهر اختصاص یافت که شهرداری این شهرستان ۱۰ میلیارد ریال نیز بیش از بودجه مشخص شده و در مجموع ۵۰ میلیارد ریال تحقق بودجه داشت.

به گزارش ایرنا، جهانگیر چراغی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مجموع اعتبار سال گذشته شهرداری چوار ۱۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تنها ۲۴ درصد به صورت اوراق تخصیص یافت و ۲ میلیارد ریال نیز از محل درآمدهای نفت و گاز بوده که ۲۵ درصد آن اختصاص یافته است.

وی افزود: بدلیل شیوع کرونا، بخش زیادی از اعتبارات کشور به درستی در حوزه بهداشت و درمان و برای مقابله با این ویروس هزینه و تخصیص یافته است.

شهردار چوار یادآور شد: شهرداری ها با کاستی ها و کمبودهای عدیده ای مواجه هستند که بدون حمایت دولت خروج از این وضعیت ممکن نیست، چرا که بسیاری از شهرداری های کشور بخصوص شهرهای کوچک با مشکلاتی روبه و از لحاظ مالی در تنگنا قرار دارند و همین موضوع سبب بروز نارسایی و مشکلات در حوزه مدیریت شهری می شود.

چراغی ادامه داد: شهرداری ها برای پرداخت حقوق، مزایا و سایر هزینه های داخلی نیازمند درآمد پایدار است و دولت باید چتر حمایتی خود را بر سر شهرداری ها باز کرده و برای شهرداری شهرهای کمتر برخوردار در بودجه سالانه ردیف اعتباری مشخص کند.

وی اضافه کرد: بخشی از بودجه شهرداری از محل درآمدهای داخلی از قبیل صدور پروانه و از طریق ماده ۵۸ توسط سازمان همیاری شهرداری ها به شهرداری تامین و بخشی نیز از طریق ارزش افزوده و از سوی اداره کل مالیاتی پرداخت می شود که کفاف پرداخت حقوق و کسورات بیمه ای نیست.

شهردار چوار اظهار داشت: ارزش افزوده بر اساس میزان جمعیت تقسیم می شود و با توجه به جمعیت پنج هزار و ۸۰۰ نفری چوار انتظار می رود نماینده مردم ایلام در مجلس و مسوولان پیگیر تخصیص مبلغ بیشتری از محل ارزش افزوده شرکت های نفت و گاز این شهرستان به شهرداری چوار باشند.

چراغی با بیان اینکه عملکرد شهرداری در راستای خدمت به مردم مطلوب بوده و از دیرباز شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی و حمایتی همیشه در حد توان خود خدمت رسانی کرده است، گفت: ظرفیت های فراوانی در چوار وجود دارد اما نزدیکی به مرکز استان بودن و کمبود اعتبارات مانع از توسعه و پیشرفت این شهر بر اساس خواسته ها و مطالبات مردم شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی شهرداری چوار، کمبود نیروی انسانی در بیشتر حوزه هاست که بازنگری در چارت منابع انسانی آن ضرورت دارد و با توجه به میانگین بالای سنی نیروهای خدماتی، در صورت تامین مالی و بازنشستگی برخی از این نیروها می توان بخشی از خدمات شهری را برون سپاری کرد.

شهردار چوار تاکید کرد: یکی دیگر از دغدغه های مردم این شهرستان الحاق بخشی از زمین های محدوده شهر چوار است که در حال رایزنی با حوزه دفتر فنی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی هستیم تا موضوع  بازنگری در طرح جامع شهری در اولویت قرار گیرد و مشکل شهروندان در خصوص تامین مسکن مرتفع و از مهاجرت بی رویه شهروندان به شهرهای دیگر جلوگیری شود.

چراغی در خصوص نرخ مسکن در چوار گفت: گرانی مسکن در این شهرستان به دلیل کمبود زمین در داخل طرح تفضیلی است و از مردم چوار و بهمن آباد درخواست می شود با شهرداری و دیگر دستگاه های مرتبط همکاری و همراهی کنند تا الحاق مناطق مورد نیاز به سرانجام و مشکل بسیاری از جوانان و شهروندان در حوزه تامین مسکن حل شود.

شهرداری چوار دارای بدهی هایی است که باید وصول شوند

وی در خصوص بدهی شهرداری چوار به سازمان تامین اجتماعی نیز افزود: این شهرداری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت جرایم حسابرسی، بیمه مناطق جنگی و سختی مشاغل سال های ۹۶ و ۹۷ بدهی دارد.

شهردا چوار تصریح کرد: مطالبات پیمانکاران بابت سود اوراق خزانه در سال های گذشته حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که سال گذشته بخشی از آن پرداخت شد.

چراغی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص عملکرد شهرداری چوار در یک سال گذشته گفت: کانال روباز بهمن آباد در ضلع شرقی این منطقه مشکلات بسیاری برای ساکنان و منازل مجاور این کانال به وجود آورده بود که ساماندهی و پایدارسازی آن از مطالبات ضروری مردم بود.

چراغی اضافه کرد: همچنین وجود جانواران خطرناکی مانند مار و عقرب زندگی ساکنان را با مشکل روبرو کرده بود لذا دیوار سنگی که به طول ۵۵ متر با ارتفاع میانگین هفت متر و عرض سه متر با اعتبار حدود ۶ میلیارد ریال انجام شد و ادامه آن تا انتهای کانال در اولویت کاری سال جاری خواهد بود.

بهسازی هزار و ۲۰۰ متر از معابر چوار

شهردار چوار ادامه داد: همچنین به منظور بهسازی معابر این شهرستان یک هزار و ۲۰۰ متر موزاییک فرش با مشارکت مردم انجام شده است و همچنین جداول برخی از خیابان های سطح شهر ترمیم و بازسازی شد.

چراغی گفت: همچنین در راستای تجهیر ناوگان حمل زباله و پسماند و در جهت ارتقا بهداشت و کیفیت جمع آوری زباله، یک دستگاه کامیون مکانیزه هیوندا مخصوص حمل پسماند و زباله به ناوگان نقلیه شهرداری چوار اضافه شده است.

وی اظهار داشت: برای روکش، ترمیم و آسفالت خیابان های چوار و بهمن آباد هشت میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از محل اسناد خزانه اسلامی، ۲ میلیارد ریال از محل بافت های فرسوده تخصیص یافته و از طریق سازمان بازآفرینی شهری و تفاهم نامه ای به مبلغ ۲ میلیارد ریال با شهرداری ایلام منعقد شده است.

چراغی ادامه داد: تا پایان خرداد ماه ۲ مورد اول از طریق مناقصه و مشخص شدن پیمانکار انجام خواهد شد و شهرداری ایلام هم پس از اتمام آسفالت زیرگذر کشوری شهر ایلام نسبت به اجرای آسفالت بر اساس قرارداد منعقده اقدام خواهد کرد که وضعیت شهر چوار و بهمن آباد در حوزه آسفالت و روکش خیابان ها بهتر می شود.

شهردار چوار یادآور شد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم فاتحان میمک، تابلو زنده یاد جوزعلی نجفی فرمانده بسیج عشایر با اعتبار حدود ۲۵۰ میلیون ریال در ورودی بهمن آباد نصب شد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه پروژه های فرهنگی اثرگذاری و ماندگاری مثبتی دارند، گفت: تمام اقدامات شهرداری پیوست فرهنگی دارد و جمع آوری زباله و شستشوی جداول نیز در راستای تقویت فرهنگی است.

جانمایی تندیس شاعر ایلامی در ورودی شهرستان چوار

شهردار چوار اظهار داشت: در ادامه کارهای فرهنگی ماندگار، اقدام به ساخت تندیس شاعر ایلامی غلامرضاخان ارکوازی شد و برای این اثر هنری ماندگار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار شده است و کار نورپردازی و فضاسازی آن در حال طراحی و در مجموع هزینه این طرح ۲ میلیارد ریال است.

چراغی در ادامه در خصوص پروژهای در دست اقدام این شهرداری گفت: پروژه اجرای رفوژ میانی خیابان بهشت معصومه (س) به طول ۳۰۰ متر با اعتبار ۲ میلیارد ریال در نظر گرفته شده، همچنین سیستم آبیاری مکانیزه پارک شقایق در دست اقدام است.

وی افزود: این پروژه ها در مرحله ثبت در سامانه برای تعیین پیمانکار قرار دارد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود، همچنین کار طراحی و نقشه کشی جاده سلامت از میدان امام خمینی (ره) شهر چوار به سمت پلیس راه صورت گرفته که اعضای شورای شهر در حال پیگیری مصوبه برای انجام آن هستند.

شهردار چوار همچنین در خصوص زمین رانش چوار افزود: مشکلات خانوارهای آسیب دیده بر اثر رانش زمین در سال ۹۶ پس از چهار سال مرتفع شد و با پیگیری های لازم، زمین مناسب در بهترین منطقه چوار در اختیار این افراد قرار گرفت، همچنین پروانه ساختمانی نیز برای آنها صادر شد.

شهر چوار در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز استان ایلام واقع است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.