کدخبر : 13112
سه‌شنبه 1 ژوئن 2021 - 8:35
فاقددیدگاه

بهره‌برداری از زیرگذر شهید کشوری ایلام تا پایان خرداد

زیر گذر شهید کشوری ایلام که نقطعه ثقل ترافیک شهر ایلام است و ادامه این پروژه ترافیک سنگین و گلایه مردمی را افزون کرده است اما مسئولان می‌گویند؛ بهره‌برداری از زیرگذر شهید کشوری تا پایان خرداد انجام می‌شود.

به گزارش جامک؛ زیرگذر شهید کشوری یکی از پروژه‌های شهر ایلام است که در سال ۹۸ به‌منظور کاهش بار ترافیکی کلنگ‌زنی شد.

هرچند براساس گفته مسئولان شهری این پروژه بنا بود پس‌ از ۱۸ ماه به بهره‌ برداری برسد اما عملیات ساخت آن، به دلیل مسدود شدن برخی مسیرها مشکلات بسیاری را برای شهروندان و رانندگان به دنبال داشت.

با توجه به این‌که افزایش آمار خودرو در شهر ایلام از یک سو و خیابان‌های کم عرض طی سال‌های اخیر به یک معضل تبدیل‌ شده است، ساخت زیرگذر در برخی مناطق شهری می‌تواند سبب کاهش بار ترافیکی شود.

براساس گفته مسئولان شهری، عدم انتقال برخی زیرساخت‌های آب، برق، مخابرات و غیره در این منطقه سبب شد پروژه مذکور زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری نرسد.

رفع بخشی از معضل ترافیک شهری ایلام

احمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: با بهره برداری از پروژه بزرگ زیرگذر شهید کشوری قطعاً بخشی از معضل ترافیکی در این منطقه رفع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه دلیل بخشی از مشکل ترافیکی شهر مربوط به زیر ساخت‌های شهری است اظهار داشت: بخشی از ترافیک شهری نیز به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان رخ می‌دهد.

این مسئول با اشاره به لزوم بهبود زیرساخت‌های شهری اضافه کرد: ارائه راهکار به منظور اجرا طرح‌هایی که بتواند به رفع مشکل ترافیک کمک کند، بسیار ضروری است.

طالب صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلامگفت: با پایان عملیات ساخت پروژه زیرگذر شهید کشوری به‌منظور رفع ترافیک شهری، این پروژه در خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار ایلام با بیان این‌که پروژه مذکور روزهای آینده افتتاح خواهد شد افزود: عملیات ساخت پروژه زیرگذر شهید کشوری از آذرماه ۹۸ آغاز شد.

تخصیص ۱۶ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت

این مسئول اظهار داشت: پروژه مذکور هم‌اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای احداث آن ۱۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

صادقیان در پایان با بیان این‌که کاهش ترافیک شهری یکی از مطالبات اساسی مردم است خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه شاهد کاهش ترافیک در منطقه مذکور هستیم.

با توجه به افزایش خودروها و در نتیجه رشد ترددهای درون شهری، حل مشکل ترافیک به یکی از ضرورت‌های مدیریت شهری تبدیل شده است از این رو باید با برنامه ریزی و استفاده از راهکارهای کارشناسان و صاحب نظران و همچنین استفاده از ظرفیت های موجود، برای کاهش ترافیک در شهر ایلام به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم تلاش شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.