کدخبر : 13079
یکشنبه 30 می 2021 - 8:01
فاقددیدگاه

بازرسی استان ایلام در انجام امورات خود جدی است

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در خصوص نحوه عملکرد بازرسی کل استان ایلام گفت: بازرسی در انجام امورات خود دقیق و جدی است و اگر سازمان بازرسی نباشد بعضی افراد ناسالم در مجموعه‌ها دست به غارت می‌زنند.

سردارجمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام امروز در برنامه‌ای که در محل سالن اجتماعات بازرسی کل استان ایلام برگزار شد، در ابتدای سخنان خود به تشریح موقعیت زمانی و موقعیت جغرافیایی عملیات بیت‌المقدس پرداخت و گفت: این عملیات از لحاظ مشکلات داخلی، بحث تحرکات منافقین، گروهک‌های معاند و از لحاظ مشکلات خارجی که در آن زمان کشور ما با آنها درگیر بود و موقعیت جغرافیایی شهر خرمشهر و بنادر آن بسیار برای کشور ما حائز اهمیت بود.

وی افزود: باتوجه به این موضوعات امام خمینی (ره)در آن زمان جملاتی تاریخی و ماندگار همچون (فتح خرمشهر، فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست ) و یا (خرمشهر را خدا آزاد کرد) را عنوان کردند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) به اهمیت کار بازرسی کل کشور و تاثیر گذاری کار آن در انگیزه و امیدواری و روحیه مردم پرداخت و با اشاره با آیات پایانی سوره نمل و تشریح آن با کار بازرسی گفت: کار بازرسان این سازمان جمع آوری حسنات است و همچنین حفظ این حسنات نیز بسیار مهمتر خواهد بود.

اصلانی در ادامه با اشاره به برخی مراجعات مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص نحوه عملکرد بازرسی کل استان ایلام افزود: این موضوع نشان از دقیق و جدی بودن شما در انجام بازرسی‌هاست و مجموعه سازمان بازرسی نیز همانند سربازان گمنام امام زمانند و اگر سازمان بازرسی نباشد بعضی افراد ناسالم در مجموعه‌ها دست به غارت می‌زنند.

وی ادامه داد: کشور ما در حال حاضر نیز در آستانه یک اتفاق بزرگ و سرنوشت ساز که همان انتخابات ریاست جمهوری است قرار دارد و معاندین و استکبار نیز در صدد کمرنگ نشان دادن این انتخابات با استفاده از انتشار یاس و ناامیدی در جامعه و در بین مردم هستند و ما باید تلاش کنیم که سطح مشارکت در این انتخابات بسیار بالا و با انگیزه باشد و این یک امر مهم و وظیفه خطیر بر عهده همه ما خواهد بود.

فتح خرمشهر مقدمه فتح قله‌های پیشرفت و ترقی ملت ایران بود

بازرس کل استان ایلام در مراسم بزرگداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر نیز عنوان کرد: فتح خرمشهر مقدمه فتح قله‌های پیشرفت و ترقی ملت ایران بود.       

وی افزود: شهدا مسیر واقعی را تشخیص دادند و تعلقات دنیوی را کنار گذاشتند و باعث عزتمندی و سربلندی ملت و کشور عزیزمان ایران شدند.                             

بازرس کل استان با اشاره به جمله تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در آن زمان گفت: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» این جمله تاریخی امام(ره) رسانه‌های غربی را متحیر کرد و آنها این فرموده امام را با علامت تعجب منتشر کردند زیرا امام(ره) با این جمله تاریخی خودشان در دنیا، این مفهوم را به تصویر کشیدند که مبنا خدا محوری است نه انسان محوری.

اصلانی در ادامه افزود: حصرت امام راحل در این پیام تجلیل از حماسه سوم خرداد، فرهنگ اعتقادی جدیدی را به  جهانیان عرضه کردند که مبنای تصمیمات و رفتارهای انسانی در مناسبات فردی و اجتماعی ایرانیان و حکمرانی نطام جمهوری اسلامی، ترجیح خواست، اراده و رضایت الهی است بر علایق لذت جویی و امیال انسانی است و مکتب خدامحوری را در مقابل مکتب انسان محوری یا اومانیسم تبیین و معرفی کردند.

وی ادامه داد: این حرکت بزرگ امام راحل نه تنها برای ترویج تفکر شیعه ناب بود بلکه به اذعان رهبران سایر مکاتب دینی، پس از انقلاب اسلامی ایران با گسترش تفکر و اندیشه امام راحل، شاهد رونق و توجه جهانیان به معنویت در سایر مکاتب دینی بوده‌اند.

بازرس کل استان با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه ” خرمشهرها در پیش رو است” تصریح کرد: تعبیر رهبر از خرمشهرها در پیش رو، همان آزادسازی قهرمانانه خرمشهرهای جدبد در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… است و یکی از این عرصه‌ها، نحوه ظهور، بروز همکاری و همدلی اقشار مختلف مردمی و مدیران در نحوه پیشگیری و مقابله با بیماری منحوس کرونا بوده است. 

وی ادامه داد :مردم همواره نشان داده‌اند در کنار مسوولان با اتحاد و همدلی در اجرای هرچه بهتر طرح‌ها و برنامه‌ها در همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در صحنه حاضرند و مسوولان و مدیران باید از این ظرفیت استفاده و برای رفع مشکلات مردم بایستی تلاش کنند.

اصلانی به انتخابات پیشرو نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات مظهر تحقق اراده‌های عمومی و مظهر تبلور خواسته‌ها و علایق مردم برای تعیین روش اداره کشور است و این انتخابات در قرن جدید منشا تحولات بسیار عظیمی نه تنها در کشور بلکه در دنیا خواهد بود و با حضور گسترده مردم هرچه باشکوه‌تر بایستی برگزار شود و حضور شکوهمند آگاهانه مردم در این انتخابات نیز یکی دیگر از مظاهر آزاد سازی خرمشهرهای درپیش رو خواهد بود.

بازرس کل استان در پایان اظهار داشت: هرچه ما مسیر تقوا و مسیر امام شهدا و شهدا را در پیش بگیریم، برای اصلاح هرچه بهتر نظام اداری کشور بیشتر موفق خواهیم بود و بازرسی کل استان در مسیر مبارزه با فساد با قاطعیت و با رعایت کرامت انسانی و نقش اصلاح گری و پیشگیرانه در دستگاه‌های اداری با استفاده بهینه از امکانات و توانمندی‌های موجود تلاش خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.