کدخبر : 13067
شنبه 29 می 2021 - 7:58
فاقددیدگاه

شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها به وظیفه خود عمل کرد

امام جمعه ایلام گفت: یکی از فرازهای سرنوشت‌ساز ما انتخابات ریاست جمهوری است و شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها به وظایف خود عمل کرد.

به گزارش جامک به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام، با تاکید بر اینکه تعیین سرنوشت انسان به دست خود اوست و خداوند  پیامبران را فرستاده که راه را به ما نشان دهند اما انسان مختار است که چه مسیری را انتخاب کند، اظهار کرد: یکی از فرازهای سرنوشت‌ساز ما انتخابات است که مردم با حضور در یک همه پرسی همگانی سرنوشت چندین ساله خود را به شخصی می‌سپارند که مقدمات کشور را تعیین کند.
وی گفت:  انتخاب یک فرد  می‌تواند هم مایه  عزت و سرافرازی مردم باشد و هم می‌تواند موجب ندامت و پشیمانی شود ،اما امروز  اگر از ما بپرسند نتیجه انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ چه بوده است؟ آیا از این انتخاب راضی بوده‌ایم یا نه، جواب با خودمان است که چرا چنین انتخابی کردیم؟ چه عواملی موجب شد تا فکر ما را مهندسی کنند تا چنین انتخابی داشته باشیم انتخابات تاثیرگذار است و  اینکه  رسانه‌های بیگانه چقدر کاندیدای مورد نظر خود را در ذهن ما جا انداخته اند ،انتخابات آگاهانه ارزشمند است همان‌طور که عبادت آگاهانه ارزشمند است.
امام جمعه ایلام ادامه داد:  وزیر سابق امور خارجه آمریکا در انتخابات گذشته نوشت اگر در انتخابات ایران انقلابی رای بیاورد تحریم های ما بی‌اثر می‌شود بنابراین باید کاری کنیم که چنین نیرویی منتخب مردم نباشد، از رئیس جمهور سابق آمریکا سوال کردند اگر برجام اتفاق نمی‌افتاد نبود چه می‌شد؟ پاسخ داد تحریم‌های ما بی‌خاصیت می‌شد و مردم ایران به جایی می‌رسیدند که تحریم‌های ما در آنها تاثیرگذار نباشد.
کریمی‌تبار با اشاره  سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معظم‌له تاکید فرمودند باید کسی انتخاب شود که مشکلات مردم یعنی بیکاری جوانان و معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه و تولید را حل کند .  مشکل جامعه ما سیاست غلطی است که جوان مبتکر را از فعالیت ناامید می‌کند و  کشاورز و  تولید کننده را بر خاک سیاه می‌نشاند.
 وی ادامه داد: انتخاب با مردم است می‌توانند از گزینه‌های که داوطلب شده‌اند و  برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند ، توانمندی‌های انها را  بررسی کنند و گزینه‌ای که می‌تواند مشکلات را حل کند انتخاب کنند.

امام جمعه ایلام ادامه داد:شورای نگهبان  در احراز صلاحیت‌ها به وظایف خود عمل کرد و بر خلاف برخی اظهارنظرها، وقتی برادر یکی از  فقهای شورای نگهبان تایید صلاحیت نمی‌شود نشانه دقت و  تیزبینی شورای نگهبان است و  اگر بناست حق‌کشی و پارتی‌بازی شود برای همکار خودشان که در راس مصلحت نظام است با دیده اغماض نگاه می‌کنند این بهترین شاهد  عدالت شورای نگهبان است.
کریمی‌تبار تاکید کرد: احزاب،  بزرگان و خواص  جامعه باید جوری تبلیغ کنند که مردم پای صندوق آرا بیایند چون  دشمن می‌خواهد انتخابات سرد و صندوق‌ها خالی باشد.
 وی با تقدیر از سفر وزیر بهداشت به ایلام گفت:  تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی در مرکز استان، تکمیل بیمارستان ملکشاهی،  ایجاد مرکز پرتو درمانی و تکمیل بیمارستان  وعده‌های امیدوارکننده وزیر بهداشت بود که انتظار می‌رود ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی ایلام به صورت جدی تا حصول نتیجه پیگیر این وعده‌ها باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: با توجه به شرایط جوی  مشکلاتی برای آب و برق در سطح کشور و  استان وجود دارد که  بخش عمده‌ای از این قطعی‌ها با صرفه‌جویی قابل جبران است  و مدیران محترم هم  تلاش کند با مدیریت درست، خاموشی برق  و قطعی آب را به حداقل برسانند.
 کریمی‌تبار بر برگزاری هرچه با شکوه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در عین رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.