کدخبر : 12990
سه‌شنبه 18 می 2021 - 14:29
فاقددیدگاه
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی؛

رعایت عدالت در نظام اداری و استخدامی دیده نمی شود

«علی اکبر بسطامی» در جلسه کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: نظام اداری و استخدامی کشور در نوع پرداختی ها، قراردادها و نوع استخدام ها طی دهه های گذشته با بی عدالتی رفتار نموده است.

به گزارش جامک؛ نماینده ایلام گفت: تفاوت معنادار در میزان پرداخت حقوق و مزایا در وزارتخانه ها با ساختار همسان و دیگر سازمان ها، تعدد قراردادهای انجام کار در ساختار اداری، علاوه بر ایجاد نارضایتی باعث کاهش بهره وری نیروی انسانی به عنوان ارزشمند ترین سرمایه سازمان ها شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: هر زمان در مجلس مسئله حمایت از کارکنان دولت مطرح می شود، عموما نگاه دولت و جهت گیری ها منفی است. وی گفت: اخیرا در کمیسیون اجتماعی، موضوع سازماندهی کارکنان شرکتی، قرارداد معین و…، مطرح شد که با مخالفت نماینده دولت مواجه شد.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون ساماندهی استخدام ایثارگران اظهار داشت: متاسفانه در بیشتر مواقع دیده شده که نگاه سازمان امور استخدامی به مسئله ایثارگران مثبت نبوده و می طلبد این سازمان در نوع نگاه خود بازنگری و به ایثارگران توجه بیشتری شود.

نماینده مردم در ادامه با انتقاد و ابراز گله مندی از وضعیت اجرای مصوبه قانون ایثارگران توسط دولت گفت: مجلس منابع مورد نیاز برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر تصویب نموده اما این کار هنوز توسط دولت انجام نشده است. وی افزود؛ امور استخدامی مجری قانون بوده و نباید در مقابل اجرای قوانینی که فرایند خود را به درستی طی نموده، مقاومت صورت گیرد.

بسطامی در بخش دیگری از سخنانش از عدم تعیین تکلیف پزشکان و پرستاران ایثارگر طرح پزشک خانواده با سابقه بیش از ۱۴ سال ابراز ناراحتی کرد و بیان داشت: این افراد علیرغم تحویل مدارک و تشکیل پرونده اما با مخالفت دولت همچنان بلاتکلیف مانده‌اند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.