کدخبر : 12987
سه‌شنبه 18 می 2021 - 8:45
فاقددیدگاه
در دیدار نمایندگان استان با رئیس برنامه و بودجه کشور مطرح شد:

تاکید بر رفع سریع موانع شروع فاز دوم میدان نفتی آذر و چنگوله

"سارا فلاحی" و "علی اکبر بسطامی" روز دوشنبه 27 اردیبهشت با دکتر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و پیگیر مشکلات استان و کمبودهای بودجه‌ای شدند.

علی اکبر بسطامی در این دیدار بیان کرد؛ با توجه به مشکلات به وجود آمده در خصوص صدور مجوز اجرای فاز دوم میدان نفتی آذر و چنگوله در شورای اقتصاد به دلیل شرایط خاص میادین مشترک نفت وگاز در مناطق مرزی با کشورهای همسایه، بر رفع موانع و آغاز سریع عملیات اجرای طرح تاکید نمود. در این خصوص دکتر نوبخت اظهار داشت؛ در اولین جلسه شورای اقتصاد با نگاه مثبت بررسی و نتیجه اعلام می‌‎شود.

بسطامی همچنین با توجه به اهمیت کنگره عظیم اربعین در استان و تردد میلیونی زوار عتبات عالیات از مرز مهران بر تکمیل پروژه “بزرگراه اربعین” که یکی دیگر از مسائل مهم استان است تاکید کرد.

نماینده مردم استان ایلام مشکلات و موانع به وجود آمده برای پیمانکاران تونل های آزادی (ایلام-کرمانشاه) و صالح آباد به دلیل کمبود نقدینگی مطرح که در این خصوص رئیس برنامه و بودجه کشور برای تامین اعتبار با فوریت دستورات لازم را صادر کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اقدام سریع برای جبران خسارت وارده به ساکنین روستاهای مجاور سد سیمره گفت: مردم روستای عرب رودبار چندین سال است که در بحث تملک اراضی، املاک و باغات خود با مشکلات فراوانی روبرو بوده و با توجه به پیگیری های قبلی مجمع نمایندگان استان، مقرر شد در بازه ی زمانی کمتری تامین اعتبار شود که امیدواریم در روزهای پایانی دولت با حمایت و مساعدت رییس برنامه و بودجه مشکلات آنان برطرف شود.

“سارا فلاحی” دیگر نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر پرداخت حق پاداش مناطق جنگی فرهنگیان استان ایلام بین سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۵، احقاق حق و تأدیه مطالبات ساکنان روستاهای موجود در سد مخزنی سیمره، تأمین اعتبار پروژه‌های آبرسانی ملکشاهی، شبکه فاضلاب ایوان و تصفیه خانه شهر ایلام، تأمین اعتبار جهت تکمیل طرح کنارگذر ایوان به ایلام و همچنین محور ایلام به مهران، احقاق حق جمعی از بازنشستگان منابع طبیعی استان ایلام، تامین بودجه مصوب سد مخزنی چناره، حل بودجه ای پروژه های زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر، طرح آبرسانی به ۳۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی باقیمانده در دشت زنگوان و کارزان و دیگر موارد تاکید کرد.

این نماینده مجلس برای اجرایی شدن برخی از این خواسته ها و مطالبات مردم استان ایلام، از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور دستورات لازم را اخذ نمود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.