کدخبر : 12962
شنبه 15 می 2021 - 8:54
فاقددیدگاه

بُرد شیرین پرسپولیس و پنالتی سوخته در شب تلخ استقلال

برخی از هواداران شادی عیسی آل‌کثیر را واکنش او به محرومیت 6 ماهه‌اش ربط دادند. جایی که قرمزها می‌گویند این محرومیت در نتیجه ایمیل استقلالی‌ها به AFC و شکایت به خاطر حرکتی که نژادپرستانه قلمداد شد، به وجود آمد.

عصرایران؛ احسان محمدی- پرسپولیس حساس‌ترین بازی هفته را بُرد. اولین دربی که با هزار و چهارصد شروع می‌شود. بُردی که نه فقط آن‌ها را به صدر رساند بلکه باعث شد حالا با یک بازی بیشتر ۱۱ امتیاز از استقلال بیشتر داشته باشند و تقریباً رقیب سنتی را برای فتح لیگ‌برتر امسال ناامید کند.

مسابقه هنوز شروع نشده بود که مهدی قایدی در محوطه جریمه سرنگون شد. همه غافلگیر شدند حتی داور بازی! یک پنالتی برای استقلال سوخت. در ادامه آبی‌ها نبض بازی را دست گرفتند و در نیمه اول تیم بهتری بودند اما قادر به گلزنی نبودند، همانطور که هفته پیش نتوانستند به ذوب‌آهن گل بزنند.

نیمه دوم اما با دو تغییر شروع شد. میلاد سرلک به جای کمال کامیابی‌نیا و فرشاد فرجی هم جانشین سیامک نعمتی شد تا جلوی نفوذهای مهدی قایدی را بگیرد که در نیمه دوم شب آرامی را گذراند. این تغییرات نشان داد که گل‌محمدی برای بُردن آمده است.

وحید امیری که در این فصل از خط دفاع تا خط حمله برای پرسپولیس بازی کرده است با یک نفوذ، توپ را به شهریار مغانلو رساند و او از پشت هجده قدم با ضربه‌ای بدون مکث رشید مظاهری را به واکنش واداشت، توپ به عیسی آل‌کثیر رسید که بارها نشان داده یک تمام‌کننده است، توپ را به تور رساند و یک شادی توام با خشم از خود نشان داد. برخی از هواداران این شادی را واکنش او به محرومیت ۶ ماهه‌اش ربط دادند. جایی که قرمزها می‌گویند این محرومیت در نتیجه ایمیل استقلالی‌ها به AFC و شکایت به خاطر حرکتی که نژادپرستانه قلمداد شد، به وجود آمد.

اعتراض، خطا، داد زدن سیر داور و لو دادن توپ شاه بیت بازی شد. استقلالی‌ها که دو ستاره بزرگ را روی شانه‌های لباس‌شان نصب کرده بودند قادر به خلق موقعیت نبودند، شیخ دیاباته به شبحی از آن گل‌زن فصل قبل شبیه بود، وریا غفوری دیگر آن طراوات گذشته را ندارد و سیاوش یزدانی هم تمرکزش را روی جنگ روانی گذاشته بود. در این میانه نمایش مسعود ریگی چشم‌نواز بود. بازیکنی فداکار، دونده و خستگی‌ناپذیر که هر جا توپ بود او در حال جنگیدن برای استقلالی‌ها دیده می‌شد.

پرسپولیس که در شهرآورد گذشته یک پیروزی حتمی را به خاطر بازی هجومی از دست داده بود، عقب نشست و بازی کنترلی را در دستور کار قرار داد و فرهاد مجیدی تمام عناصر هجومی‌اش را به زمین فرستاد، حتی محمد دانشگر مغضوب را به خط حمله اضافه کرد و سانتر از جناحین را در دستور کار قرار داد. یک بار تا آستانه گل زدن هم پیش رفت ولی علی شجاعی با جایگیری درست توپ را برگرداند.

پرسپولیسی‌ها با رهبری سیدجلال حسینی، بازی جسورانه محمدحسین کنعانی‌زادگان که آثار دشواری در او مشهود بود، نفوذهای موثر احسان پهلوان و ریتمی که مهدی ترابی به بازی می‌داد توانست به خوبی بازی را مدیریت کند. 

حملات استقلال در مقابل ضد حملات تاخیری پرسپولیس به جایی نرسید جز یک دعوای تمام عیار. جایی که بهزاد غلامپور و کریم باقری هم درون زمین آمدند و بلوا شکل گرفت. گرچه دو عملکرد متفاوت داشتند. نتیجه؟ هل دادن، فحاشی، یورش بردن به سمت هم، اخطار و اخراج…. فرشاد فرجی اخراج شد اما نتیجه تغییری نکرد.

یحیی گل‌محمدی بالاخره موفق شد شهرآورد را با برتری به پایان برساند تا فرهاد مجیدی با خشم و غضب در نشست مطبوعاتی به وزیر جوان بتازد که دو ستاره را که در روز دربی درشت تر هم بر پیراهن ها نشسته بود «سیاره» خوانده بود. حرف‌هایی که بیان آن به امتیازات استقلال اضافه نمی‌کند اما لایک دارد. ادبیاتی که شماری از هواداران به حساب هم دلی سرمربی می‌گذارند. آن‌ها حالا باید تمرکزشان را روی جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بگذارند. جایی که البته هنوز قرمزها آن‌جا حضور دارند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.