کدخبر : 12925
سه‌شنبه 11 می 2021 - 8:10
فاقددیدگاه
دکتر نوذری؛

عدالت محوری نشاط اجتماعی و امیدآفرینی اساسی ترین فعالیت گروههای جهادی است

استاندار ایلام گفت:عدالت محوری، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی اساسی ترین فعالیت گروههای جهادی است که آثار مثبتی در جامعه ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام محمد نوذری عصر دوشنبه در نشست با گروه های جهادی بسیج سازندگی استان اظهار داشت: گروههای جهادی حرکتی مبتکرانه، انقلابی و بسیار ارزشمند است که دو مأموریت ویژه محرومیت زدایی و کاهش فقر در جامعه را پیگیری می کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت گروه های جهادی نقش موثری در محرومیت زدایی دارد و هیچ چیزی لذت بخش تر از کمک به دیگران نیست، گفت: عدالت محوری، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی اساسی ترین تاثیرگذارترین فعالیت گروههای جهادی است که آثار مثبتی در جامعه ایجاد می کند.

گروه های جهادی علاوه بر کارهای عمرانی، ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی ویژه ای دارند

استاندار ایلام با بیان اینکه کار جهادی تنها به فعالیت های عمرانی و زیرساختی در مناطق محروم معطوف نخواهد شد و علاه بر پیگیری و رفع فقر مادی، فقر اجتماعی و فرهنگی هم در دستور کار قرار می گیرد، گفت: این که گروه های جهادی خارج از مسائل عملیاتی و عمرانی بدنبال مفاهیم اجتماعی و فرهنگی هم رفتند و مسائلی چون حاشیه‌نشینی، کاهش فقر و توسعه آموزش را مطرح می کنند بی نظیر است.
وی محرومیت زدایی، ایجاد زیرساختها و فراهم اوردن امکانات لازم جهت اشتغالزایی با همکاری گروههای جهادی را از عوامل مهاجرت معکوس به روستاها و عمران و آبادانی این مناطق دانست.

دولت از طرح های مبتکرانه گروه های جهادی حمایت می کند

استاندار ایلام گفت: دولت از طرح های مبتکرانه گروه های جهادی در حوزه مسایل اجتماعی از جمله خودکشی، طلاق و… با هدف کاهش آسیب و ایجاد نشاط که دارای فرضیه های علمی باشد به طور جد حمایت می کند.
نوذری افزود: از واحد های تسهیل گری که در حال حاضر در شهرستان های ملکشاهی و محله های حاشینه نشین شهر ایلام راه اندازی شده و فعال هستند نمونه موفق این طرح ها می باشد که گروه های جهادی نیز با معرفی طرح خود و در صورت تصویب کارشناسی می توانند اعتبار لازم را دریافت کنند.

فعالیت گروه های جهادی برای محرومیت زدایی وحدت آفرین است

استاندار ایلام ورود گروه های جهادی بسیج سازندگی برای زدودن غبار محرومیت از مناطق کم برخوردار و تعامل آنان با مردم را وحدت آفرین دانست و گفت: ارتباطات گسترده گروههای جهادی با دانشگاهها، مسئولین و دوایر دولتی، گروههای مردمی و اقشار مختلف باعث ایجاد وحدت و همدلی در جامعه شده و اهتمام ویژه ای را برای انجام امورات مردم ایجاد می نماید.
وی افزود: اندوخته های علمی دانشجویان، تجربه کارکنان و مدیران، همدلی مردم و سازمانها و نهادهای مختلف، گروههای جهادی را توانمند و صاحب سبک نموده و بعنوان یک الگوی موفق مطرح نموده است.
نوذری ابراز داشت: استمرار فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم می تواند به توسعه فعالیت های عمرانی و زیرساختی در نهایت به ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهرها و رونق تول د در این مناطق می شود.

گروه های جهادی ظرفیت عظیمی برای دستگاههای اجرایی هستند

استاندار ایلام با بیان اینکه گروه های جهادی ظرفیت عظیمی برای همراهی دستگاههای اجرایی هستند خدمات فرهنگی و اجتماعی گروه های جهادی را بسیار ارزشمند و بی نظیر برشمرد و گفت: حضور گروه های جهادی در سیل اخیر، کنگره اربعین، آتش سوزی ها و کمک های مومنانه مایه دلگرمی مردم بود.
نوذری افزود: گروه های جهادی در مدیریت کرونا وحوزه های مختلف در کنار سپاه، بسیج و ارگانهای دولتی و اجرایی همواره کمک کننده بودند.
وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان نگران کننده است گفت: گروههای جهادی می توانند کمک کنند فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکلها و زدن ماسک در جامعه نهادیته شود و با فرهنگ سازی سطح سلامت مردم و بهداشت محیط را افزایش دهند.

⭕️گروههای جهادی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تبیین کنند.

استاندار ایلام با اشاره به آغاز ثبت نام کاندیدا های ریاست جمهوری و برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد، گفت: گروه های جهادی و نیروهای بسیجی زمینه مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کنند که با حضور پرشور مردم جبهه استکبار مایوس و ناامید خواهد شد.
وی با عنوان این مطلب که ایلام جزو سه استان برتر از نظر مشارکت بالا در ادوار گذشته انتخابات است، یادآور شد: با مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات سالم و پرشور می توانیم بار دیگر نقشه های جبهه استکبار را نقش بر آب کنیم.

⭕️۲۰ کمیته برگزاری کنگره سه هزار شهید در ایلام فعال شد

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنگره سه هزار شهید در آبان یا آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: ۲۰ کمیته برای برگزاری این کنگره فعال شده است.
نوذری با اشاره به نقش محوری استان در دوران دفاع مقدس گفت: در این کنگره ۴۳ خدمت ارایه می شود و سعی داریم کنگره سه هزار شهید به نحوی باشکوه در این استان برگزار شود.
وی از گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین ( ع ) ایلام خواست: برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این کنگره عظیم و ارایه ۴۳ خدمت به مردم بکار گیرند.

⭕️۸۵۰ گروه جهادی در سطح محلات و روستاهای استان مشغول فعالیت هستند

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) نیز در این دیدار با بیان اینکه ۸۵۰ گروه جهادی بسیج در سطح محلات و روستاهای استان مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند به تشریح اقدامات بسیج سازندگی پرداخت و گفت : تاکنون بیش از ۵۶۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی سپاه استان ایلام و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)و ادارات مختلف اجرا شده است.

توجه و رسیدگی به مناطق محروم از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه پاسداران است و امسال حدود ۴۰ درصد از پروژه‌های محرومیت زدایی به آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار اختصاص یافته است.

⭕️مرمت و ساخت۱۰۰۰ واحد مسکونی محرومین در دستور کار قرار گرفته است

سردار شاکرمی در خصوص ساخت مسکن محرومین در سالجاری اشاره کرد و گفت : در سالجاری برنامه ساخت و مرمت ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان ایلام با مشارکت سپاه پاسداران ، کمیته امداد امام خمینی ره، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دستور کار قرار گرفته و به محض مشخص شدن سهم هریک از سازمانها عملیات اجرای آنها آغاز خواهد شد.
این نشست بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج سازندگی با حضور استاندار ایلام ، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) و جمعی از مدیران ادارات و جمعی از جهادگران بسیجی استان برگزار شد

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.