کدخبر : 12879
یکشنبه 9 می 2021 - 8:50
فاقددیدگاه
فرماندار آبدانان:

تکمیل تونل کبیرکوه نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان است

فرماندار آبدانان گفت: تونل بزرگ کبیرکوه بین شهرستان های آبدانان و دره شهر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل نهایی نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش جامک به نقل از ایرنا، سیروس مرادحاصلی روز یکشنبه با اشاره به وضعیت این پروژه اظهار داشت: طول این تونل با مجموع ۹ تونل فرعی، پنج هزار و ۸۰۰ متر است که از این میزان چهار هزار و ۹۲۰ متر آن در دولت تدبیر و امید حفاری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات حفاری بیش از ۲ هزار متر از این تونل در سال گذشته انجام شد، افزود: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان در طول سال های گذشته برای این تونل هزینه شده است.

فرماندار آبدانان تاکید کرد: هم اکنون عملیات اجرایی لاینیگ تونل توسط ۲ پیمانکار از سمت شهرستان آبدانان و دره شهر در حال انجام است و عمده ۳۰ درصد عملیات اجرایی باقیمانده مربوط به روشنایی و هوادهی تونل است که بسیار پرهزینه است.

مرادحاصلی بیان کرد: احداث تونل کبیرکوه از مطالبات مردم شهرستان آبدانان است چراکه ۳۶۰ نقطه حادثه خیز بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان را حذف می‌کند.

فرماندار آبدانان افزود: حذف ۲۵ کیلومتر از پیچ‌های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه، روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهمترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

مراد حاصلی افزود: با بهره برداری از این طرح بزرگ و تاثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل، مرکز استان هم به استان‌های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.