کدخبر : 12763
یکشنبه 25 آوریل 2021 - 11:51
فاقددیدگاه

هنگام خرید کولر آبی به کلید محافظ جان توجه کنید

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در استاندارد ملی کولرهای آبی مقرر شده که سازنده، از رله RCCB(کلید محافظ جان) در مدار الکتریکی استفاده کنند تا خطر برق گرفتگی در هنگام شستشو کاهش یابد.

«مهناز همتی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و استفاده گسترده مردم از کولرهای آبی، کارشناسان و بازرسان در بازرسی از واحدهای صنفی استان، موارد برچسب انرژی، کلید محافظ جان و نیز شناور کولر های آبی در سطح استان را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در استاندارد ملی کولر های آبی مقرر شده که سازنده، از رله RCCBیا «کلید محافظ جان» در مدار الکتریکی استفاده کنند تا خطر برق گرفتگی کاهش یابد، تصریح کرد:  توجه به کلید محافظ جان و برچسب انرژی در هنگام خرید کولر های آبی، یکی از راه‌های صرفه جویی در منابع انرژی است و خطرات ناشی از برق گرفتگی هنگام شستشو را کاهش می‌دهد، بنابراین لازم است در خرید کولرهای آبی  به داشتن استاندارد با کد ده رقمی برچسب انرژی و همچنین داشتن کلید محافط جان دقت شود.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: شهروندان به منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کنند و با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

 راه‌اندازی کد ussd در  استاندارد ایلام

همتی از راه اندازی کد ussd در اداره کل استاندارد استان ایلام نیز خبر داد و گفت:  پروتکل ارتباطات USSD به طور گسترده ای برای ارائه خدمات مخابراتی تلفن همراه، خدمات مبتنی بر مکان، خدمات نقشه برداری، خدمات شارژ / رزرو، و پرداخت های خرد از طریق تلفن همراه و خدمات بانکی استفاده می شود و مهمتر در جهت تکریم ارباب رجوع و تسهیل در فرآیند خدمات ارائه شده از سوی ادارات، استفاده از USSD بیشتر از کانال ارتباطات SMS ترجیح داده می شود.

وی گفت:  هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند با شماره گیری کد #۱۱۵۱۷۶۶۵۵ از طریق تلفن همراه بدون صرف هزینه ای به خدمات متنوع اداره کل استاندارد ایلام از جمله دسترسی سریع به سامانه های ارائه خدمات، بخشنامه ها و اطلاعیه های به روز، شرکت در نظرسنجی، ارسال انتقادات و پیشنهادات، رزرو نوبت ملاقات عمومی با مدیرکل، ارسال اطلاعات(متنی و چندرسانه ای) و…دسترسی پیدا کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.