کدخبر : 12680
چهارشنبه 14 آوریل 2021 - 22:38
فاقددیدگاه

جهادکشاورزی، منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی شفاف سازی کنند!

منابع طبيعي كه دست بشر در ايجاد آن ها نقشي نداشته را انفال مي گويند. زمين، جنگل ها و منابع طبيعي، كوه‌ها، رودها، درياها، درياچه‌ها و چشمه‌هاي طبيعي و معادن از جمله همين انفال به شمار مي روند. در كشور ما استفاده از انفال در سه وزارتخانه نفت، نيرو و جهاد كشاورزي امري بسيار مهم و ضروري محسوب مي شود و براساس اطلاعات موجود بيش از 80 درصد انفال كشور متعلق به منابع طبيعي است.

جامک: با توجه به محدودیت های زمین در شهر ایلام، مدتی هست که عده‌ای به تسطیح تپه ها و بهره برداری از زمین های خارج از محدوده شهر با هدف کاربری های مختلف روی آورده اند. در همین راستا تصاویری از خاکبرداری در حجم بالا و تسطیح زمین های قسمت دیگری از حاشیه شهر ایلام توسط یکی از فعالان محیط زیست به دفتر پایگاه خبری جامک ارسال شده که نیازمند بررسی، شفاف سازی و پیگیری لازم است.  

سوالاتی در این خصوص مطرح است؛ آیا این زمین ها املاک شخصی هستند یا منابع طبیعی محسوب می شوند؟!

اگر املاک اشخاص هستند؛ آیا سازمان خاصی اجازه خاکبرداری و تسطیح آنرا صادر نموده است؟ برای چه منظوری این اقدامات صورت گرفته است؟! آیا قرار است ساخت و ساز برای کاربری خاصی باشد؟! اگر هم منابع ملی و دولتی محسوب می شوند؛ چگونه منابع طبیعی، امور اراضی، جهاد کشاورزی و حتی مسکن و شهرسازی که گشت های نظارتی دارند، از این اقدام بی خبر بوده‌اند؟! آیا ممکن است عاملین این اقدام با چراغ سبز سازمان و یا نهاد خاصی دست به چنین کاری زده باشند؟!

بدون تردید تخلف در هر سطح و میزانی که باشد قابل قبول نیست. بارها اخبار برخورد شدید یگان های حفاظت مسکن وشهرسازی و منابع طبیعی با کوچکترین فعل و انفعالات در زمین های حاشیه شهر که عموما توسط افراد کم بضاعت و فقیر صورت می گرفت، منتشر شده است. حال چرا و به چه دلیل این حجم کار از چشمان تیزبین این نهادها مخفی مانده جای بسی تعجب دارد!

پایگاه خبری جامک به هیچ وجه به دنبال متهم کردن اشخاص و یا قضاوت فرد و یا افراد خاص نبوده و نیست. با نگاه مثبت به مسئله می نگریم و امید داریم که تخلفی صورت نگرفته باشد. به عنوان نماینده افکار عمومی تنها انتظار پاسخگویی و شفاف سازی از سوی سازمان جهادکشاورزی، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و حتی سازمان بازرسی را داریم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.