کدخبر : 12594
چهارشنبه 7 آوریل 2021 - 10:18
فاقددیدگاه

نارضایتی شهروندان چواری از کیفیت آب شرب / مسئولان از بیان واقعیت طفره می‌روند

آب شرب شهرستان چوار از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و این مسئله مشکلات فراوانی را برای ساکنان منطقه به دنبال داشته‌است اما مسئولان با انکار از بیان واقعیت طفره می‌روند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازایلام،طی روزهای گذشته کلیپی در رسانه‌های استان ایلام منتشر شده که براساس آن آب شرب شهرستان چوار از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و این مسئله مشکلات فراوانی را برای ساکنین منطقه به دنبال داشته‌است.

طعم و کیفیت بد آب شرب شهر چوار سبب نارضایتی شهروندان شده به طوری که برخی از آنان برای تامین آب شرب از آب چشمەها یا آب معدنی استفاده ‌می‌کنند.

براساس گفته ساکنین منطقه بسیاری از شهروندان ترجیح می‌دهند به‌جای آشامیدن آب لوله‌کشی شهری ،پس‌از جوشاندن از آن برای آشامیدن استفاده کنند.

هر چند تاکنون وعده‌هایی از سوی مسئولان مربوط در خصوص بهبود وضعیت آب شرب شهرستان چوار داده شده‌است اما تا کنون شاهد اقدام مؤثری دراین‌باره نبوده‌ایم.

این در حالی است که نماینده مردم ایلام در محلس شورای اسلامی طی ماه‌های اخیر با اشاره به مشکل آب شرب در برخی از روستاهای شهرستان چوار گفت : مسئولان آب و فاضلاب استان می بایست رفع این مشکل را در دستورکار خود قرار دهند.

 کیفیت نامناسب آب شرب چوار 

محمدی یکی از شهروندان چواری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت بسیاری از ساکنین شهر و روستاهای چوار به دلیل کیفیت نامطلوب آب شرب ناچار به نصب دستگاه تصفیه آب در منازل شده‌اند.

وی با بیان این‌که بهره‌مندی از آب شرب سالم از حقوق اصلی ساکنین شهرستان چوار است افزود :عدم کیفیت مطلوب آب آشامیدنی، سلامتی خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد و بی شک در آینده سبب بروز بیماری‌هایی برای ساکنین این شهرستان می‌شود.

لزوم پیگیری مسوولان

الیاسی یکی دیگر از ساکنین شهر چوار با بیان این‌که برخی از شهروندان اقدام به خرید آب‌های معدنی جهت مصرف روزانه می‌کنند اضافه کرد :متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها توان تهیه آب‌معدنی را ندارند و مجبور اند از آب لوله‌کشی برای شرب استفاده کنند.

وی اضافه کرد: آب شرب سالم یکی از خواسته‌های به‌حق ساکنین شهر چوار است و از مسئولین درخواست می‌شود جهت محقق شدن این خواسته اقدامات لازم را انجام دهند.

تمامی متولیان تامین آب شرب سالم  از جمله شرکت آب و فاضلاب استان، شرکت آب منطقه ای، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر ارگانهای استان که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم در این امر دخیل هستند باید تمام تلاش خود را در این راستا بکار گیرند تا شهروندان چواری از آب شرب سالم به عنوان یکی از حقوق خود بهره‌مند شوند.

فرسودگی منبع آب چوار

یکی از اعضای شورای شهر چوار دراین‌باره خبرنگار  تسنیم گفت: قدیمی بودن  و فرسودگی منبع آب شهر چوار یکی از اساسی‌ترین دلایلی است که سبب تغییر مزه آن شده‌است.

وی با تأیید گفته شهروندان مبنی‌بر کیفیت پایین آب شرب این شهر اظهار کرد :در فصل تابستان نیز شاهد افت فشار و قطعی آب در این شهرستان هستیم که این امر مشکلاتی را برای ساکنین شهر و روستاها به دنبال دارد.

تشکیل کارگروه جهت رسیدگی به مشکل

فرماندار شهرستان چوار دراین‌باره به خبرنگار تسنیم گفت :با توجه به وجود برخی مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان چوار، کارگروهی در این زمینه به‌زودی تشکیل و جهت رفع مشکلات کمی و کیفی آب این شهرستان اقدامات لازم انجام می‌شود.

فهد کمالوندی اضافه کرد: قرار بر این است که کارشناسان شرکت آب و فاضلاب و همچنین مسوولان شبکه بهداشت آب شهر را مورد بررسی قرار دهند که مبنای تعیین کیفیت آب این شهر نظر آنهاست.

آزمایش آب جهت تعیین وضعیت کیفی آن

جوهر احمدی بخشدار چوار نیز دراین‌باره به تسنیم گفت: طی روزهای گذشته آب شهرستان چوار توسط کارشناسان آب و فاضلاب و شبکه بهداشت مورد آزمایش قرار گرفته و در روزهای آتی نتیجه این آزمایش اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه ظاهر آب شهر چوار مشکلی ندارد اضافه کرد: تا اعلام نتایج آزمایشات اعلام نظر قطعی ممکن نیست.

کیفیت بالای آب چوار

مدیر آب و فاضلاب شهرستان چوار نیز دراین‌باره به تسنیم گفت :آب شهرستان چوار یکی از سالم‌ترین آب‌هاست و از کیفیت مطلوب برخوردار است.

یوسفی با بیان این‌که کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که با بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شده مشکل آب این شهروند داخلی بوده و مربوط به کیفیت آب شهرستان نیست افزود: شهروندان مشکلات آب شرب را اعلام تا اسرع وقت نسبت به پیگیری مشکل اقدام شود.

به گزارش تسنیم؛ با توجه به اینکه یکی از راههای تأمین سلامت افراد جامعه از طریق آب سالم است، نظارت و کنترل کمی و کیفی آب مصرفی فقط وظیفه مسئولان بهداشتی نیست بلکه تمامی ادارات دخیل در این امر وظیفه دارند جهت کیفیت آب شهرستان تلاش کنند و هیچ قصوری در این زمینه قابل قبول نیست.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.