کدخبر : 12533
دوشنبه 5 آوریل 2021 - 7:52
فاقددیدگاه

حمله نوروزی ملخ‌های مهاجم به ۳ استان

ملخ‌های مهاجم در چهارمین روز از فروردین ماه جاری به ۳استان خوزستان، بوشهر و ایلام حمله کردند. ملخ‌های مهاجم با دسته ‌های ۸۰ تا ۱۰۰ میلیونی در برخی از مناطق این استان ها ریزش داشتند که طی چند روز گذشته با آنها در سطح ۶ هزار هکتار مبارزه شیمیایی شد.

به گزارش جامک به نقل از ایران آنلاین؛ «سعید معین» مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در حال حاضر هجوم ملخ‌ها در موج اول سال ۱۴۰۰ کنترل شده اما این دسته‌های ملخ در برخی از نقاط این ۳استان اقدام به تخمگذاری کرده‌اند که انتظار می‌رود پوره آنها تا دو هفته دیگر به ملخ تبدیل شود.
به‌گفته وی در موج جدید هجوم ملخ‌ها در خوزستان در سطح ۴هزار هکتار، در بوشهر در سطح یکهزارو ۶۰۰ هکتار و ایلام در سطح ۴۵۰ هکتار مبارزه زمینی صورت گرفته که هجوم آنها کنترل شد. معین تصریح کرد: بیشترین حمله ملخ‌ها در خوزستان به مناطقی از اطراف شهرهای بهبهان، هندیجان، رامشیر و رامهرمز بوده است و در آبادان و اهواز با تراکم کمتری مواجه بودیم.
وی تأکید کرد: البته ما انتظار هجوم گسترده‌تر این آفت را در پایان فروردین ماه جاری و اردیبهشت ماه داریم که خود را برای آن آماده کرده‌ایم. وی افزود: در حال حاضر استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، ایلام، فارس و کهگیلویه و بویر احمد در آماده باش برای کنترل هجوم احتمالی ملخ‌ها هستند و این مناطق بشدت به لحاظ ورود پیشقراولان ملخ‌ها کنترل می‌شود.
وی از همه کشاورزان این استان‌ها خواست در صورت مواجهه با حتی تعداد اندک ملخ‌ها مراتب را سریعاً به دهداری‌ها اطلاع دهند تا کارشناسان حفظ نباتات سریع‌تر خود را به مناطق مورد هجوم برسانند.
وی تأکید کرد: خوشبختانه در اسفند ماه سال ۹۹ بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم به دست سازمان حفظ نباتات رسیده که میان استان ها توزیع شده است و به این ترتیب مشکلی برای تأمین سم و تجهیزات مورد نیاز وجود ندارد.
وی تأکید کرد: جای نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد و در سال ۱۴۰۰ نیز تلاش خواهد شد تا همانند سال گذشته آسیبی بابت ملخ‌ها به محصولات کشاورزی نرسد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.