کدخبر : 12388
جمعه 12 مارس 2021 - 13:13
فاقددیدگاه
شلوغی بازار و خوشحالی کرونا؛

رقصی چنین میانه میدانم آرزوست!!

روزهای پایانی اسفند که در فرهنگ عامه به شب عید معروف است معمولا خانواده ها با مراجعه به بازار سعی در تهیه مایحتاج مناسبتی و نیز خرید برای فرزندان خود، تلاش می کنند روزهای متفاوت و البته شادی را برای خود بسازند.

جامک – رضا رستمی :
سال گذشته همین ایام، و البته امسال به واسطه شیوع بیماری کرونا شرایط شب عید کمی متفاوت تر از سالهای قبل بوده و هست، و دست اندرکاران امور بهداشتی و سلامتی توصیه های خاصی را برای حفظ سلامت مردم به طور مکرر بیان کرده و می کنند.
واقعیت تلخ بیش از یک سال گذشته تا کنون این است که ویروس کرونا در میان جمعیت و شلوغی های مناسبتی به نحو شگفت انگیزی خود را تکثیر کرده و سلامت و حیات انسان ها را به صورتی کاملا جدی به مخاطره می اندازد، به اندازه کافی در این مورد صحبت شده و تذکرات لازم هم داده شده است.
اما با همه این اوصاف باز هم مشاهده می شود که افراد و خانواده های زیادی بی توجه به خطرات پیش رو، شال و کلاه کرده و میدان را برای مانور و رقص کرونا مهیا می کنند، انگار کرونا و ویروس وحشی آن با آنان عقد اخوت بسته و قول داده که هیچگاه سراغشان نخواهد رفت، غافل از اینکه خیلی از کسانی که روزها روی تخت بیمارستان نفس هاشان به شماره افتاد و یا عزیزانی که روی در نقاب خاک کشیدند عموما همینطوری می اندیشیدند و …
باور کنیم و به یاد بیاوریم کسانی که عید سال قبل آجیل و میوه شب عید نخریدند، آنانی که شب عید سال گذشته لباس نو نپوشیدند، هیچ از شادی هایشان کم نشد که هیچ، بلکه روزها و ایام شادی را در کنار عزیزانشان گذراندند.
شهروندان عزیز و خانواده های گرامی ! فراخ نمودن میدان برای رقص کرونا، و ایجاد زمینه برای شادی این ویروس بی رحم، تنها و تنها به قیمت آغاز خزخز کردن سینه ها و دراز کشیدن ما در زیر خاک تمام خواهد شد، بیاییم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی فرصت طلایی گسترش را به کرونا نداده و خود و عزیزانمان را نگران بیماران روی تخت بیمارستان و گریان سفر بی بازگشت نزدیکانمان نکنیم.
عید واقعی همه ما همه ساعات و روزهایی است که همه در کنار هم روزگار را به شادی بگذرانیم و دل نگران بیماری و مرگ و … یکدیگر نباشیم، عیدِ تقویمی فقط یک روز است تلاش کنیم همه روزهای خود را با شادمانیِ سلامت و در کنار هم بودن عید کنیم انشاالله.
و صد البته باز هم باید تکرار کنیم که همراهی کامل مردم قطعا نیازمند برنامه ریزی جدی و علمی دولتمردان نیز هست، نمی شود فقط از مردم بخواهیم در خانه بمانند بدون اینکه کسی برای سفره آنان چاره ای اندیشیده باشد، اگر می خواهیم مردم به بازار نرفته و خرید نکنند حتما باید به فکر آن بازاری و کاسبی که تمام امیدش به فروش این ایام است هم بود،در این صورت بازی برد _ برد می شود، در غیر این صورت همه آب در هاون می کوبیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.