کدخبر : 12382
جمعه 12 مارس 2021 - 13:07
فاقددیدگاه

با حضور وزیر ورزش و جوانان و نمایندگانی از ۲۰ کشور جهان صورت گرفت؛

تجلیل از عوامل فیلم"مستطیل قرمز"در تهران/جوایز به یادمان شهدای فوتبال چوار اهداء می شوند!

عصر امروز(پنجشنبه ۲۱ اسفندماه) در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی که با حضور وزیر ورزش و جوانان، نمایندگانی از ۲۰ کشور جهان، جمعی از مسئولان فرهنگی و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران کشور در تهران برگزار گردید؛ از عوامل اجرایی فیلم”مستطیل قرمز” تجلیل شد.

در این آیین باشکوه؛ از کارگردانان فیلم مستطیل قرمز “برادران صیدخانی” با اهداء لوح زرین، مدال بلورین و تندیس ویژه؛ تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است؛ “مستطیل قرمز” به بمباران یک زمین فوتبال در حین برگزاری مسابقه در استان ایلام(چوار) در زمان جنگ عراق علیه ایران می‌پردازد و اولین فیلم سینمایِ دفاع مقدس ایران است که موفق به کسب جایزه از یک جشنواره اروپایی شده است.

لازم به ذکر است؛ برادران دوقلو”حسن و حسین صیدخانی” از فرزندان شایسته استان ایلام- شهرستان چوار می باشند که با تهیه این فیلم ارزشمند و فاخر، توانسته اند گوشه ای از مظلومیت و مقاومت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس را به خوبی در ایران و جهان به نمایش بگذارند.

بنا بر اطلاعات واصله؛ کارگردانان این فیلم”برادران صیدخانی” بنا دارند تا در یک اقدام ارزشمند و قابل تحسین و به پاسداشت یاد و خاطره شهدای این”رخداد تلخ ورزشی” و به پاس سالها ایثارگری و مقاومت مردم شریف استان ایلام؛ این جوایز ارزشمند بین المللی را به یادمان”شهدای زمین فوتبال چوار” اهداء نمایند.

امیدواریم که این جوایز ارزشمند طی مراسم باشکوهی و با حضور مسئولان ارشد استان، به یادمان شهدای زمین فوتبال چوار اهداء گردند و به عنوان اثری ماندگار نگهداری و به نمایش گذاشته شوند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.