کدخبر : 12379
چهارشنبه 10 مارس 2021 - 23:50
فاقددیدگاه

۲۱ زندانی ایلامی با همکاری ” محسن چاوشی” و ستاد دیه ایلام آزاد شدند

تلاش مراجع قضایی برای حل مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری است و استفاده مناسبت از مجازات حبس و بهره مندی از مجازات جایگزین حبس همواره در دستور کار است که شاهد نتایج مثبت و ارزشمند آن هستیم.

به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی زندان های استان ایلام- در مراسمی به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص)، ۲۱ زندانی استان ایلام از زندان آزاد شدند.

در این مراسم دکتر دهقانی رییس کل دادگستری استان ایلام، مجید احسانی مدیرکل زندان های استان ، دکتر مهاجر مدیرکل پزشکی قانونی ایلام، سرهنگ الفتی جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، سرهنگ شفیعی مسئول بسیج حقوق دانان استان، تعدادی از خیرین استان و جمعی از دیگر مسئولین حضور داشتند.

احسانی ضمن تقدیر از همت خیرین و مساعدت ۱۳۰ میلیون تومانی هنرمند نیکوکار کشور ” محسن چاوشی” و کمک ۱۷۵ میلیون تومانی ستاد دیه استان برای آزادی ۲۱ زندانی، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۲ زندانی آزاد شده اند و به آغوش خانواده بازگشتند. وی اذعان داشت: رشد چشمگیر آمار آزادی زندانیان نسبت به سال گذشته نشان از تلاش جهادی کارکنان زندان های استان، نهاد های حمایتی و مساعدت مسئولینی است که طی نشست های هم اندیشی و تعاملی با آنان، در این امر خداپسندانه سهیم شده اند.

دکتر دهقانی نیز در ادامه به ایراد سخن پرداخت و عنوان نمود: زحمات مسئولین زندان های استان، ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و خیرین استانی قابل تقدیر است و امیداست شاهد تداوم این روند مطلوب و اثربخشی اقدامات اصلاحی و تربیتی باشیم. ایشان تصریح کردند: زندانیان در مدت حبس خود سعی در بازپروری و اصلاح خود نموده و بازگشت سالمی را به جامعه داشته باشند.

ایشان اذعان داشتند: تلاش مراجع قضایی برای حل مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری است و استفاده مناسبت از مجازات حبس و بهره مندی از مجازات جایگزین حبس همواره در دستور کار است که شاهد نتایج مثبت و ارزشمند آن هستیم. دکتر دهقانی گفت: فرهنگ کمک به زندانیان نیازمند در جامعه و توسعه اقدامات حمایتی می بایست توسعه یابد و به عنوان یک ارزش تلقی گردد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام افزود: امروزه نقش خیران و نهادهای مردمی به ویژه فعالان اقتصادی در بحث آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بسیار حائز اهمیت بوده و در بازگشت زندانیان محکوم مالی به جامعه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند چراکه با بازگشت این افراد شاهد آثار ‌بسزای فرهنگی و اجتماعی هستیم.

در پایان نیز تعداد ۱۵۰ بسته معیشتی با همکاری انجمن حمایت از زندانیان استان ایلام به خانواده های زندانیان نیازمند به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص)، اعطا شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.